L’arquebisbe de València i el papa Lleó XIV coincideixen. El prelat valencià s’ha posicionat, en sintonia amb el Sant Pare en la seua recent visita a l’Estat espanyol, clarament a favor de la solidaritat i ha demanat que “no podem negar l’ajuda [a una altra persona] per ser d’una raça, d’una llengua, d’una religió o d’un altre país distint”. D’aquesta manera, Enrique Benavent ha mostrat el seu rebuig a la “prioritat nacional” que reivindica Vox i ha defensat que “l’única” [prioritat] que han de seguir els cristians és “la d’ajudar a les persones que ho necessiten”.
Així s’ha manifestat aquest dijous en un desdejuni de Fòrum Europa Tribuna Mediterrània a València, en el qual ha recalcat que la “prioritat dels cristians és, quan tenim davant nosaltres a una persona necessitada, no distingir si una persona és d’una raça o d’una altra. Per a nosaltres tots els éssers humans són fills de Déu”, ha remarcat Benavent.
L’acte l’ha presentat el rector de la Universitat Catòlica de València, José Manuel Pagán, i han assistit el president de la Diputació de València, Vicent Mompó; el vicepresident segon del Consell i conseller de Presidència, José Díez; la titular de Justícia, Nuria Martínez, i diputats de les Corts i regidors de l’Ajuntament de València, entre altres autoritats.
Benavent, de manera clara i taxativa, ha garantit que un cristià o les institucions de l’Església “actuaran sempre mogudes per aquesta prioritat” i ha diferenciat que “una altra cosa” és que els Estats tinguen els seus recursos “limitats”, i per això, “evidentment, ha d’haver-hi uns criteris de distribució. Però sempre estem a favor i pensem que, quan es tracta d’ajudar a persones necessitades, la prioritat és la vulnerabilitat de les persones”, ha matisat. A més, l’arquebisbe ha defensat que els immigrants “formen part de la nostra vida” perquè “cuiden a malalts, ancians, treballen en el camp” i estan implicats en “molts sectors de la vida social i econòmica. Hem de pensar —ha afegit— que han de ser tractats com a éssers humans amb tota la seua dignitat”.
Per altra banda, sobre el paper de l’Església en l’educació valenciana ha considerat important i “molt necessària” la presència de la mateixa en l’àmbit educatiu i universitari perquè “necessita instruments per a arribar a les persones”, alhora que ha justificat eixe rol en què la societat és “plural” i la institució eclesiàstica “ha de fer-se present amb la seua proposta cristiana”. Finalment, com a missatge final, ha cridat a treballar perquè la societat siga “cada vegada més justa i més pacífica”, que és “el que tots volem”, com també “que es respecte la dignitat de la persona”. “Tots volem una societat on les persones que pateixen siguen ateses, en el fons és el que volem tots”, ha emfatitzat. Però ha demanat fer-ho “des de la pluralitat, des que cadascun puga insistir en uns matisos, en uns altres, en unes prioritats o en unes altres”, ha conclòs.






