MetroValència interromprà la circulació entre les estacions d’Alameda i Marítim de les Línies 5 i 7 del metro el 25 de juny al 30 d’agost, incloent el tancament total de les estacions d’Aragó, Amistat, Ayora i Marítim, ja que ha programat una sèrie d’obres de rehabilitació i renovació de la infraestructura i superestructura del túnel que connecta les dos instal·lacions.
Malgrat ser estiu i haver una menor afluència de passatgers, milers de persones -moltes de les quals els toca treballar els mesos més calorosos de l’any- es trobaran afectades per la incidència. Quina és la solució alternativa que ha ofert MetroValència? “Reforçar la presència del personal d’atenció al client en l’estació d’Alameda” i “recomanar, després de les reunions de coordinació mantingudes amb l’Ajuntament de València, l’ús dels servicis de transport públic urbà de l’EMT amb accés pròxims a les estacions afectades”.
La pregunta lògica -els informadors no transporten persones- seria saber perquè, si MetroValència i l’Ajuntament de València s’han reunit per “coordinar-se”, l’EMT no ha establert un servei especial d’autobusos que suplisca temporalment els trams sense servei i parant a cada una de les estacions tancades, com fa, per exemple, Renfe quan els seues trens deixen de funcionar?
Això és el que ha denunciat el grup municipal de Compromís. “Deixar sense servei alternatiu ni un reforç de l’existent als milers de veïns d’Aiora, Albors i el Marítim afectats pel tancament de MetroValència durant 47 dies laborables (56 si es compten els dissabtes), és una decisió política conjunta dels governs de [Juan Francisco Pérez] Llorca i María José Catalá. El desinterés de Llorca i el PP autonòmic per València és de sobres conegut, però el de Catalá segurament és més cridaner, especialment en contrast amb com de despresa és per a gastar diners públics per a atendre interessos privats. Però és el que hi ha”, ha declarat el regidor valencianista Giuseppe Grezzi.
Servei espacial per a creueristes
I la situació encara és fa més sagnant quan es descobreix, al web de l’EMT que l’empresa pública ha preparat un servei per als turistes que arriben a València en un creuer. Una línia especial, anunciada com a “servei especial per a creueristes” al web de l’EMT, que connecta la terminal de creuers de Port de València amb els “principals punts turístics de la ciutat” -que segons el mateix web són Torres de Serrans, Ciutat de les Arts i les Ciències i l’Oceanogràfic- tots els dies de juny que estava previst que arriben aquest tipus de vaixells.
“Els creueristes no paguen impostos a València, ni tan sols una taxa turística com la que qualsevol valencià abona quan viatja a les principals ciutats d’Europa des de fa dècades -denuncien des de Compromís- i malgrat això, per decisió del govern municipal de PP i Vox, els creueristes gaudeixen de serveis municipals especials costejats amb diners públics als quals no tenen accés els veïns de la ciutat”.
Els valencianistes ja han avançat que instaran en el pròxim ple, al fet que PP i Vox prenguen mesures immediates per a atendre al veïnat de la ciutat. “A la ultradreta se li unfla la boca dient que els espanyols primer, però a la vista està que els veïns de València per a ells són secundaris” , ha remarcat Grezzi.






