L’IES Lluís Vives de València ha tornat a convertir-se aquest dilluns en escenari d’una acció simbòlica vinculada a la defensa de l’educació pública. A les 22 hores, la façana del centre es va tenyir de verd en una iniciativa impulsada per professorat i alumnat per denunciar la situació que es viu als centres educatius valencians.
L’acció va transformar les finestres de l’històric institut en punts de llum verda visibles des del carrer de Xàtiva. Des de l’interior de les aules, desenes de focus van projectar el color associat a les mobilitzacions educatives, mentre diverses siluetes es perfilaven darrere dels vidres, oferint una imatge carregada de simbolisme.

L’acte es va desenvolupar en un espai amb una forta càrrega reivindicativa. L’IES Lluís Vives, referent de les protestes de la Primavera Valenciana i símbol de la defensa de l’ensenyament públic durant els darrers anys, va tornar a servir de punt de trobada per a expressar el descontentament existent dins de la comunitat educativa.
Les promotores destaquen que “l’acció no és només una imatge”, ja que “prova de visibilitzar la situació que es viu cada dia als centres educatius”. “De la mateixa manera que el verd va eixir de les aules i va ocupar el carrer, professorat i alumnat es veuen desbordats per una situació cada vegada més difícil de sostenir: inclusió sense garanties, infraestructures precàries i una manca evident de recursos per atendre adequadament la diversitat”, subratllen.

Per això, remarquen, “el verd que la nit del 22 de juny va omplir les finestres de l’IES Lluís Vives és el mateix que durant mesos ha recorregut concentracions, manifestacions i vagues”. “Un color que ha acabat ocupant l’espai públic perquè les problemàtiques que representa no poden continuar confinades entre les parets dels centres educatius”, expliquen.
Així, recalquen, “amb aquesta acció continua el cicle d’ocupacions de l’espai públic que s’ha desenvolupat des de l’inici de la vaga educativa de l’11 de maig”, i el Lluís Vives, “espai emblemàtic de la Primavera Valenciana, s’ha convertit una vegada més en un lloc des d’on expressar un conflicte que continua obert i que no desapareix amb la suspensió de la vaga”.
“Tot i que la vaga ha estat suspesa, les mobilitzacions educatives continuen”, conclouen.






