El sector del professorat dels ensenyaments artístics està en peu de guerra a causa de la situació provocada per les retallades successives dels últims anys. Dijous es van reunir a la plaça de Viriat de València docents de conservatoris professionals de música i dansa, amb el suport d’alumnat, famílies i companys d’altres cossos de la comunitat educativa, per a dur a terme una acció en defensa d’una educació artística, pública, de qualitat i en valencià, tal com reivindica el lema que ha acompanyat aquestes jornades de mobilitzacions.

Durant l’acció realitzada a la plaça de Viriat, i davant dels edificis que l’envolten —com ara el Conservatori Professional de Música de València i l’EASD—, les persones assistents van donar el seu cos a l’art i van formar, amb els seus propis cossos estesos sobre el ciment en plena onada de calor, la frase: «Educació artística pública!!». Amb aquest gest “es buscava crear una imatge aèria de la reivindicació”, mentre sonava l’ària Libera me del Rèquiem de Fauré i s’anaven col·locant sobre el paviment cartells de protesta en què s’assenyalaven algunes de les retallades aplicades per la Conselleria d’Educació. A més, es va delimitar amb cinta el contorn de les siluetes dels cadàvers amb l’objectiu que la reivindicació romanguera visible durant l’estiu; una marca que desapareixerà amb el temps, “tal com podria passar amb els conservatoris si es continuen descuidant”, adverteixen.
Aquesta acció performativa “representa un crit d’auxili, però també de dignitat. Les institucions han d’entendre —expliquen— que retallar en cultura és retallar en llibertat i en futur”. El col·lectiu reclama «que s’aturen immediatament aquestes polítiques d’asfíxia» i defensa que “les ensenyances artístiques han de ser protegides, potenciades, dignificades i respectades”, conclouen.




