El sector del professorat dels ensenyaments artístics està en peu de guerra a causa de la situació provocada per les retallades successives dels últims anys. Dijous es van reunir a la plaça de Viriat de València docents de conservatoris professionals de música i dansa, amb el suport d’alumnat, famílies i companys d’altres cossos de la comunitat educativa, per a dur a terme una acció en defensa d’una educació artística, pública, de qualitat i en valencià, tal com reivindica el lema que ha acompanyat aquestes jornades de mobilitzacions.

Acció de protesta en contra de les retallades als conservatoris professionals.

Durant l’acció realitzada a la plaça de Viriat, i davant dels edificis que l’envolten —com ara el Conservatori Professional de Música de València i l’EASD—, les persones assistents van donar el seu cos a l’art i van formar, amb els seus propis cossos estesos sobre el ciment en plena onada de calor, la frase: «Educació artística pública!!». Amb aquest gest “es buscava crear una imatge aèria de la reivindicació”, mentre sonava l’ària Libera me del Rèquiem de Fauré i s’anaven col·locant sobre el paviment cartells de protesta en què s’assenyalaven algunes de les retallades aplicades per la Conselleria d’Educació. A més, es va delimitar amb cinta el contorn de les siluetes dels cadàvers amb l’objectiu que la reivindicació romanguera visible durant l’estiu; una marca que desapareixerà amb el temps, “tal com podria passar amb els conservatoris si es continuen descuidant”, adverteixen.

Aquesta acció performativa “representa un crit d’auxili, però també de dignitat. Les institucions han d’entendre —expliquen— que retallar en cultura és retallar en llibertat i en futur”. El col·lectiu reclama «que s’aturen immediatament aquestes polítiques d’asfíxia» i defensa que “les ensenyances artístiques han de ser protegides, potenciades, dignificades i respectades”, conclouen.

Més notícies
Notícia: “Nepo Babys” o cultura per a totes? Ensenyaments Artístics en vaga
Comparteix
OPINIÓ | "Contra els i les 'nepo babys' en l'art només tenim una via: més i més i més educació pública."
Notícia: Docents d’ensenyaments artístics denuncien abandonament i retallades
Comparteix
El professorat de l'ISEACV en vaga reclama més recursos i infraestructures dignes

Comparteix

Icona de pantalla completa