Rectificació ahir a última hora. A la vesprada del 25 de juny, amb les obres de rehabilitació i renovació de la infraestructura i superestructura del túnel que connecta les estacions d’Alameda i Marítim de les línies 5 i 7 de Metrovalència ja començades, l’EMT anunciava el reforçament de les línies 4, 31, 32, 81, 92 i 93 fins al 30 d’agost, data quan està prevista que finalitzen els treballs i es reobrin totes les estacions afectades.
En concret, l’EMT ha anunciat que la línia 32 operarà amb autobusos articulats i un autobús addicional en dies laborables i festius i amb dos autobusos tots els dissabtes. Per la seua banda, la línia 92 sumarà un autobús addicional en dies laborables i dissabtes, la línia 81 disposarà d’un autobús addicional dissabtes en horari nocturn i la 93 mantindrà el reforçament de l’estiu anterior amb un autobús més en festius i dos en laborables. La línia 4 tindrà un autobús més i la línia 31 en tindrà dos. A més, molts d’aquests seran articulats per tal d’incrementar la seua capacitat.
Protestes de l’oposició
Aquesta comunicació arriba per sorpresa -de fet, ni el web de l’EMT ni el de Metrovalència on s’expliquen les alternatives a les línies tancades recullen aquesta informació- després de dies que Compromís haguera denunciat la manca de previsió i coordinació, tant de Metrovalència, depenent de la Generalitat, com de l’EMT, gestionada per l’Ajuntament de València.
“Deixar sense servei alternatiu ni un reforç de l’existent als milers de veïns d’Aiora, Albors i el Marítim afectats pel tancament de MetroValència durant 56 dies, és una decisió política conjunta dels governs de [Juan Francisco Pérez] Llorca i María José Catalá”, havia declarat el regidor valencianista Giuseppe Grezzi.






