Compromís ha engegat una campanya institucional als municipis del litoral de les comarques del nord del País Valencià per a exigir una millora urgent dels serveis ferroviaris i la creació d’una connexió matinal des de Castelló de la Plana fins a Barcelona.
El ple de l’Ajuntament de Benicarló (el Maestrat) ha donat el suport unànime a la iniciativa i ha aprovat la moció presentada per la formació valencianista. Una proposta que arribarà aquest divendres al plenari de Benicàssim (la Plana Alta), on Compromís plantejarà la mateixa proposta amb l’objectiu d’ampliar la reivindicació a tots els municipis del corredor litoral.
La moció defensa que el primer tren del dia cap a Barcelona tinga origen a Castelló de la Plana i efectue parades a Benicàssim, Orpesa, Torreblanca, Alcalà de Xivert-Alcossebre, Benicarló-Peníscola i Vinaròs, amb l’objectiu de facilitar els desplaçaments per motius laborals, acadèmics, sanitaris i administratius.
Oferta insuficient
D’altra banda, Compromís ha assenyalat que les poblacions de les comarques del nord “mantenen una intensa relació econòmica i social amb Tarragona i Barcelona, però continuen patint una oferta ferroviària insuficient, especialment a primera hora del matí”.
Així mateix, la moció també reclama mesures immediates, com ampliar l’actual servei que inicia el recorregut a Vinaròs, de manera que tinga l’eixida des de l’estació de Benicarló-Peníscola. A més, demanen que es recuperen i s’incrementen les freqüències ferroviàries entre la Plana, el Maestrat, Tarragona, Barcelona i València.
A més, la coalició sol·licita una planificació ferroviària que avance progressivament cap a l’objectiu de disposar d’un tren cada hora en el corredor litoral, l’augment de les parades dels serveis Euromed i de llarga distància a Benicarló-Peníscola i Vinaròs i una millor coordinació entre tren i autobús per a garantir una xarxa de transport públic integrada.
“Un transport públic eficient, accessible i competitiu”
David Guardiola, el portaveu de la formació a la Diputació de Castelló de la Plana, ha valorat “molt positivament” l’aprovació unànime de la iniciativa a Benicarló. “El suport de tots els grups municipals confirma que aquesta és una reivindicació justa, necessària i compartida pel conjunt del territori. Ara esperem que Benicàssim i la resta de municipis del corredor també s’hi sumen, perquè només amb una veu conjunta podrem aconseguir que el Ministeri i Renfe atenguen aquesta demanda”, ha apuntat.
Guardiola ha afirmat que les inversions que s’estan executant al corredor mediterrani “han de servir per a millorar la vida de la gent i no sols per a construir infraestructures”. “Necessitem que aquestes inversions es traduïsquen en més serveis, més freqüències i millors connexions per als veïns i veïnes de les nostres comarques”, ha remarcat.
El diputat de Compromís ha reivindicat que “la vertebració territorial també depèn de garantir un transport públic eficient, accessible i competitiu“. “Si volem combatre la despoblació, afavorir la mobilitat sostenible i generar oportunitats econòmiques”, el nord del País Valencià “necessita un servei ferroviari a l’altura del seu potencial“, ha conclòs Guardiola.






