Les assemblees de docents de la Plana Alta es van reunir dijous a Castelló per valorar les mobilitzacions portades a terme durant el període de suspensió de la vaga indefinida i, sobretot, per concretar mesures de pressió davant la negativa de la Conselleria d’Educació a negociar per millorar la qualitat de l’ensenyament públic valencià. Patri Teruel, portaveu de les assemblees, ha explicat a Diari La Veu que el meló de la vaga per a quan comence el curs vinent encara no s’ha obert. I hem de planificar molt bé com fer-ho”. De moment, però, les assemblees són molt productives pel que fa a sumar possibles accions a l’opció de la vaga. I la idea és una “vaga de cel” i, per tant, una reducció dràstica de les activitatts extraescolars o d’aquelles “que obliguen el professorat a fer tasques que no els corresponen”, afig Teruel. En resum, donar classe i punt. Sense més implicació.

Aquestes possibles accions citades adés van en la línia de la no realització d’activitats extraescolars lúdiques, graduacions, viatges de fi de curs, tutorització d’alumnat universitari en pràctiques, correcció de les proves EBAU, entre d’altres. “La idea és deixar de fer aquestes activitats, que depenen de la bona voluntat del professorat, ja que, en gran part, ni tan sols estan remunerades”, així com moltes altres, com el fet de pernoctar fora de casa, que impliquen una gran responsabilitat per al professorat. “Convidem a les famílies i a la societat en general a reclamar directament a la conselleria unes millores que beneficiarien principalment l’alumnat”, assenyalen.

La vaga va ser suspesa el passat 11 de juny per a realitzar una avaluació justa de l’alumnat, ja que, si no és així, les instruccions d’avaluació de la Conselleria d’Educació no garantien unes qualificacions reals i ajustades per a l’alumnat, recorden. Tot i això, les assemblees docents continuen molt actives, s’han constituït formalment i pretenen organitzar un model de lluita, de cara al curs que ve, basat en la visibilització de les necessitats i problemàtiques comunes a tots els centres educatius públics. Per això, durant la trobada d’assemblees de la Plana Alta es van analitzar i acordar mesures encaminades a mostrar la manca de recursos que el govern proporciona als centres públics i la necessitat urgent que la Conselleria accepte les propostes que el professorat considera bàsiques.

Fins al moment, la lluita dels docents “ha estat menyspreada pel Govern valencià”, asseguren en un comunicat. Però les assemblees de professorat consideren que les reclamacions de les empreses afectades en cas de no fer cap activitat extraescolar, i de les famílies, poden forçar una negociació bloquejada fins al moment. Parlen d’excursions que no es farien, de visites culturals inexistents, d’activitats fora de l’horari escolar que ja no tindrien lloc… Al respecte, Patri Teruel conclou: “venen dies en els que tindrem molt de debat, moltes reunions. Amb totes eixes idees —adverteix— podrem plantejar una acció molt potent que vaja més enllà de la vaga, que ja ha sigut forta”.

Més notícies
Notícia: Assemblees Docents qüestiona les xifres oficials i exigeix més concreció
Comparteix
La coordinadora no detecta una vertadera recuperació del poder adquisitiu i assenyala l'existència de marge pressupostari per avançar en les reivindicacions del professorat
Notícia: Conselleria no va respondre a una proposta per evitar la vaga educativa
Comparteix
L'associació de direccions Confluència 340 es va oferir com a mediadora amb els sindicats dos setmanes abans de l'inici de l'aturada indefinida

Comparteix

Icona de pantalla completa