L’Ajuntament de Xàtiva ha adjudicat definitivament les obres de rehabilitació del Reial Monestir de Santa Clara per a la implantació del futur Centre Raimon d’Activitats Culturals (CRAC), “una de les actuacions estratègiques més importants per al futur cultural i patrimonial de la ciutat”, han destacat fons municipals. L’obra ha sigut adjudicada a la UTE Estudi Mètodes de la Restauració SL – Torrescámara i Cia. d’Obres SA per un import de 9.327.737 euros (IVA inclòs). Una vegada completat el procediment administratiu, l’ajuntament ja ha establit contacte amb l’empresa adjudicatària amb la finalitat de coordinar els pròxims passos previs a l’inici dels treballs, que previsiblement arrancaran a partir de setembre.

El projecte, obra dels prestigiosos arquitectes Ramón Esteve i Carlos Campos, permetrà recuperar i posar en valor un dels edificis patrimonials més emblemàtics de Xàtiva, declarat Bé d’Interés Cultural (BIC), “transformant-lo en un espai cultural de referència amb projecció valenciana i estatal”, explica el consistori. Aquesta intervenció contempla una actuació integral sobre el conjunt monumental, respectant la seua configuració històrica i arquitectònica, al mateix temps que l’adapta als nous usos culturals i ciutadans.

El futur Centre Raimon d’Activitats Culturals albergarà el llegat del cantautor xativí Raimon i es concep com un espai destinat a la creació, la investigació i la difusió de la cultura i del patrimoni musical i literari valencià. Les instal·lacions acolliran exposicions, conferències, concerts, activitats artístiques i programes de caràcter educatiu i divulgatiu.

L’actuació contempla la recuperació dels espais històrics del monestir i la seua integració dins d’un recorregut funcional que connectarà el conjunt monumental amb la vida cultural de la ciutat. L’accés principal es mantindrà pel carrer de Montcada, preservant i restaurant els elements patrimonials més significatius de la façana i dels espais interiors.

El projecte compta amb diferents vies de finançament, entre les quals destaca la subvenció d’un milió d’euros concedida per la Diputació de València dins del Pla de Recuperació de Patrimoni Valencià. Aquesta ajuda va ser atorgada després que la proposta de Xàtiva obtinguera la màxima puntuació tècnica entre els 63 projectes presentats.

“Hui és un dia important per a Xàtiva perquè la junta de govern ha adjudicat una de les obres de més transcendència dels últims anys i que permetrà iniciar els treballs el mes vinent de setembre”, manifesta l’alcalde de la ciutat, Roger Cerdà. El primer regidor destaca el doble vessant de la intervenció: “Amb aquesta actuació serem capaços de rehabilitar i posar en valor el Reial Monestir de Santa Clara i, al mateix temps, aconseguir un centre cultural de referència per al nostre territori, el Centre Raimon d’Activitats Culturals”.

Més notícies
Notícia: Xàtiva acusa la Generalitat de posar en risc la rehabilitació de Santa Clara
Comparteix
L'Ajuntament denuncia que el Consell inicia l'extinció del conveni subscrit "sense materialitzar el nou acord de finançament"

Comparteix

Icona de pantalla completa