La companyia de Nacho Duato, encapçalada pel prestigiós coreògraf valencià i els artistes La Maria, Jonathan Pocoví, Rei Ortolà i Alejandro i María Laura s’han unit aquest diumenge a Silla en un espectacle benèfic a favor de les víctimes de la dana i clamar contra l’oblit: “Aquest és el primer pas d’un llarg camí”.

Així, s’ha assenyalat en aquest primer gran acte públic de la Xarxa Estatal de Suport a No Oblidar la Dana per a retre homenatge a les 230 víctimes mortals de la dana i recaptar fons íntegrament per a les tres associacions de víctimes i persones afectades.

Aquesta gala, organitzada pel Centre de Voluntariat La Cantina, ha reunit institucions, artistes i més d’un centenar d’organitzacions per a reivindicar “la veritat, la justícia i la reparació per a les víctimes de la dana”, objectiu amb el qual va nàixer la xarxa que integra ja a unes 125 organitzacions d’arreu de l’estat espanyol.

L’acte, celebrat en l’Espai Carmen Valero de Silla, ha comptat amb la intervenció de les presidentes de l’Associació Víctimes Mortals Dana 29-O, Rosa Álvarez; la presidenta de la Associació Víctimes de la Dana 29 d’Octubre, Mariló Gradolí, i de l’Associació de Víctimes i Damnificats per la Dana de València, Elisabeth González.

Així mateix, ha congregat una àmplia representació institucional i social. Entre els assistents es trobaven la ministra de Ciència i secretària genetral del PSPV, Diana Morant; la comissionada especial del Govern per a la reconstrucció després de la dana, Zulima Pérez; alcaldes i regidors de municipis afectats com Silla, Catarroja, Sedaví i Paiporta; el president de la Mancomunitat de l’Horta Sud; així com representants de diferents forces polítiques i organitzacions socials, entre elles Joan Baldoví, de Compromís, José Muñoz, del PSPV, Comissions Obreres, UGT, Intersindical Valenciana, Podem, Sumar i Esquerra Unida. També van participar representants de la Universitat de València i del Conservatori Superior de Dansa de València, segons ha informat la Xarxa en un comunicat.

A l’escenari s’han pujat les escoles de dansa Buenos Aires, de Catarroja, i Maricruz Alcalá, al costat de destacats artistes valencians com Jonathan Pocoví, Rei Ortolá, la cantant peruana establida a Paiporta María Laura, integrant del duo Alejandro i María Laura, i La Maria, que ja va actuar en el funeral d’Estat per les víctimes de la dana, dedicades als qui van perdre la vida, a les persones afectades i a l’immens moviment de voluntariat que va respondre de manera exemplar durant la tragèdia de la qual demà es compleixen 20 mesos.

Per part seua, la companyia de Nacho Duato, encapçalada pel prestigiós coreògraf valencià, ha interpretat una de les seues peces en una actuació que ha rebut una prolongada ovació en peus del públic. Abans de la representació, Duato ha destacat “el compromís” de tota la companyia, que va decidir dedicar part de les seues vacances a assajar l’obra i desplaçar-se fins a València per a participar de manera altruista en aquest esdeveniment solidari.

La ceremònia ha conclòs amb tots els artistes, els ballarins de la companyia de Nacho Duato, les voluntàries i voluntaris del Centre de Voluntariat La Cantina i les representants de les associacions de víctimes junts en l’escenari, on van rebre una ovació del públic en peus durant diversos minuts, “posant el fermall a una jornada carregada d’emoció i compromís”.

Reconeixements

Durant l’acte també es va rendir un reconeixement especial als qui han simbolitzat el compromís solidari amb les persones afectades per la dana. El president de la Mancomunitat de l’Horta Sud ha fet lliurament d’una làmina commemorativa a Nacho Duato, en agraïment per la seua implicació desinteressada i la de la seua companyia en aquest concert benèfic, així com al Centre de Voluntariat La Cantina per “l’extraordinària labor desenvolupada des del primer moment de la catàstrofe i per l’organització d’aquesta trobada solidària”.

En la clausura de l’acte, Eduardo Puerta, portaveu de la Xarxa Estatal de Suport a No Oblidar la Dana, ha destacat que és “el primer pas d’un llarg camí”. Així mateix, ha recordat que la xarxa -que integra a 125 organitzacions d’arreu de l’estat espanyol, 57 d’elles del País Valencià- i naix amb “vocació de permanència per a acompanyar a les víctimes durant tot el procés necessari per a aconseguir la veritat, la justícia i la reparació”.

Amb aquesta primera trobada, la Xarxa Estatal de Suport a No Oblidar la Dana inicia una nova etapa de coordinació entre entitats socials, organitzacions i ciutadania per a “mantindre viva la memòria de l’ocorregut i recolzar de forma continuada a les persones afectades”.

Més notícies
Notícia: DANA | Associacions de víctimes, Premi 25 d’abril a les Llibertats, de CCOO
Comparteix
L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d'Octubre 2024 i l'Associació Víctimas Mortales DANA 29-O, guardonades "ex aequo"
Notícia: DANA | Nova manifestació a Paiporta contra l’aforament de Mazón
Comparteix
Més de 200 entitats cíviques, socials i sindicals exigeixen que comparega davant de la jutgessa de Catarroja
Notícia: DANA | La UE aprova abonar 846 milions d’euros per a la reconstrucció
Comparteix
La Comissió Europea va fixar en un total de 945 milions d'euros la contribució del Fons de Solidaritat
Notícia: DANA | Víctimes exigeixen al Congrés la retirada de l’aforament a Mazón
Comparteix
L'Associació Víctimes de la Dana d'Octubre 2024 interposa una demanda d'empara davant del Tribunal Constitucional

Comparteix

Icona de pantalla completa