Divendres, Rajoy va intentar el triple salt mortal d’escampar la corrupció entre els adversaris. Si som tots corruptes, degué pensar, desactivem la corrupció. Però els quatre que parlen al Congrés i les corresponents clecs no en són dipositaris exclusius. Madrid és la capital de la corrupció, això sí, encara que és justament el contrari del que voldria Rajoy que sapiguera tothom. I si vostès es fixen una mica s’adonaran de l’esforç transversal ingent que costa amagar aquesta peculiar capitalitat. Basada en la falsedat irracional del poder diví i en l’acumulació de poders de tota mena, des de la premsa diària fins les multinacionals, Madrid és una trama mafiosa que procura que les ‘seues’ províncies no tinguen la temptació de descobrir fins a quin punt és la capital de la corrupció.
