Si no ho he sentit malament a la ràdio, hi ha un 32% de valencians a la vora de ser pobres. Un 32%! D’altra banda, la qüestió dels refugiats caminant per l’Europa més freda ha esdevingut, a part d’una vergonya, una actitud política deshumanitzada, que no augura res de bo. I jo em pregunte: ¿Els aparells administratius tenen la funció secreta de fer realitat Kafka o què? Arreu de la vella Europa existeixen quantitats enormes de terres per a cultivar i pobles abandonats. ¿Tant de refús provoca la vida humil del camp que la societat -ja no dic els polítics- no sap aprofitar terres i cases no d’una manera experimental, sinó organitzant un nou concepte de vida? Crec sincerament que ens estem idiotitzant i condemnem la desesperació humana a no assegurar les necessitats imprescindibles de cada dia.
