Al cap de quaranta anys de la mort de Franco i no molts menys de l’Estat autonòmic, algú ha jugat malament per part valenciana. En compte de jugar a guanyar, com Andalusia, Lerma (PSOE) en un primer moment -encara no han normalitzat la toponímia- i el PP durant una eternitat han seguit la consigna de “para ofrendar nuevas glorias a España”. L’error és tan immens, ens ha perjudicat tant als valencians, que com a mínim haurien de cessar a tots aquells que hi van intervindre, de la mateixa manera que caldria una llei de retorn dels diners públics amb efectes retroactius (canviar sigles o refundar-les, és cosa seua). Els que pretenien fer de polítics valencians no s’adonaren ni que Madrid és el búnquer de la corrupció resistent, ni que allí sempre juguen a guanyar, a costa de les “regions”.
