🔥24J | Aquesta Diada reivindiquem els Països Catalans sencers, sense renúncies ni fronteres imposades.
Acabem amb qualsevol símbol d'opressió i reivindiquem el nostre dret a decidir-ho tot, a construir, des de la lluita de classes i l'organització popular, una terra de tothom! https://t.co/7AevFF3Fmu pic.twitter.com/9NPM2lLFtE— Arran (@Arran_jovent) June 24, 2026Et pot interessar
L’organització independentista Arran ha anunciat que ha tallat el senyal de “Comunitat Valenciana – Província de Castelló” situat a l’AP-7 que saluda els conductors quan arriben des de Catalunya.
El col·lectiu, que ha filmat els fets i els ha publicat a través de les seues xarxes socials, ha reivindicat l’acció ja que “simbolitza el trencament amb les fronteres que serveixen als interessos dels Estats Espanyol i Francès” i reclama “l’abolició de les fronteres administratives que divideixen el poble català i exigeixen el reconeixement unitari dels Països Catalans, sota la consigna que “’el Sènia no és frontera’”. L’acció, a més, s’ha fet coincidir amb el 24 de juny, la Diada Nacional dels Països Catalans.
“Per segon any consecutiu, en el marc de la Diada, fem explícit el rebuig a les fronteres administratives que estructuren el territori català en comunitats autònomes i estats diferents, que ens han imposat”, assenyala Arran en un comunicat. També subratllen que “aquestes divisions no responen a cap realitat nacional orgànica, sinó que han estat un instrument conscient per desorganitzar el poble i afeblir la seva capacitat de resistència col·lectiva”.
L’acció de protesta es dona en el marc de la campanya d’Arran anomenada “Països Catalans: poble en lluita, terra de tothom”, en que durant l’any han realitzat actes de diferents tipus per promoure aquest marc territorial.
Durant el curs, han destacat diferents accions per defensar el català tant a Catalunya com al País Valencià i a Mallorca. Al País Valencià en destaquen reiterades pintades a la seu del PP de València, Castelló de la Plana i La Marina, així com a la seu de l’entitat Lo Rat Penat, la caiguda del Toro d’Osborne de Tavernes de Valldigna i l’assenyalament a diferents monuments franquistes. També reivindiquen la seva participació com a organització al Correllengua Agermanat.






