Diari La Veu del País Valencià
Turisme no concedeix cap campanya de publicitat a La Veu des del 2019

Turisme de la Generalitat Valenciana no ha concedit cap campanya de publicitat institucional a La Veu del País Valencià des del 2019. Segons les dades del portal de Transparència de la Generalitat, GVA Oberta, el departament encapçalat per Francesc Colomer va destinar entre el 2020 i el 2021 (encara no s’han fet públiques les xifres del 2022) més de 6 milions d’euros a campanyes de publicitat i promoció de les destinacions del País Valencià.

Per anys, el 2020, el cost d’aquestes accions va ascendir a 2.151.308 euros, tanmateix, no s’hi especifica quins mitjans en van ser els adjudicataris.

Publicitat institucional adjudicada per Turisme el 2020 | Font GVA

En l’exercici del 2021, en què Turisme va efectuar una inversió de 3.393.346 euros, GVA Oberta sí que mostra els mitjans als quals aquest departament va concedir campanyes publicitàries. Així, igual que ocorre amb la distribució dels expedients de publicitat tramitats per Presidència i les diferents Conselleries del govern valencià, els grans beneficiaris d’aquest departament van ser els grups Prisa (El País, El viajero, As, Cadena Ser, Los 40 i Cadena Dial): 216.746 euros; Vocento (Las Provincias, ABC, XL Semanal, Destino i Comercializadora de los medios de Vocento): 107.806 euros; Prensa Ibérica (Levante-EMV, Información, Mediterráneo, Superdeporte, Levante TV, Información TV): 91.633 euros; Planeta (La Razón, Onda Cero i Europa FM): 79.185 euros, Unidad Editorial, propietat de l’italià RCS MediaGroup (El Mundo i Marca): 73.113 euros, i la Conferencia Episcopal Española (COPE i Cadena 100): 61.376 euros. Per darrere quedarien el grup Godó (La Vanguardia i Mundo Deportivo), amb 36.595 euros; 20 Minutos, amb 30.048 euros; El Confidencial, amb 26.426 euros; El Español, amb 19.949 euros; El Periódico de Aquí, amb 36.256 euros, i el grup Plaza, amb 11.847 euros.

Publicitat institucional adjudicada per Turisme el 2021 | Font GVA

A banda, hi ha el cost de les campanyes assignades a les cadenes de televisió, Telecinco (313.375 euros), À Punt (240.855 euros), Antena3 (214.350 euros), Euronews (170.000 euros), la FORTA (129.144 euros), la Sexta (66.755 euros), Cuatro (47.894 euros), i La 8 Mediterráneo (42.489 euros), entre altres contractes menys elevats.

Publicitat institucional adjudicada per Turisme a cadenes de televisió el 2021 | Font GVA

Comparteix

Icona de pantalla completa