La implicació en temes socials i polítics és la fórmula que genera més engagement entre els creadors de contingut valencianoparlants. Aquesta és una de les conclusions més sorprenents de l’informe “Los influencers del ecosistema comunicativo valenciano, elaborat per Agatha Moncho Ripoll a través de la Càtedra d’Anàlisi i Prospectiva de l’Audiovisual (CAPA) de la Universitat de València. L’estudi, publicat el 21 d’octubre del 2025, analitza 47 usuaris actius a Instagram i TikTok.

Per a la composició del corpus de l’estudi, es prenen com a punt de partida els perfils detectats en altres informes previs i es complementa amb una cerca activa que inclou usuaris amb un mínim de 3.000 seguidors i activitat constant. El treball s’acota intencionadament a un període d’alta rellevància política, que va des del 24 de febrer fins al 5 de març del 2025. Aquesta delimitació temporal es tria expressament per a poder observar el possible activisme dels creadors de contingut durant la campanya de l’elecció de la llengua d’escolarització. En total, s’examinen 274 publicacions.

El treball aplega a tres conclusions principals que defineixen l’estat del sector. En primer lloc, la comunitat d’influenciadors valencianoparlants està dominada per perfils micro i nano, que malgrat tindre menys de 10.000 i 100.000 seguidors respectivament, presenten una mitjana d’engagement alta. Aquest fet suggereix que existeix una relació i interacció més autèntica i de qualitat entre l’audiència dels creadors de contingut menys seguits. En segon lloc, l’ús majoritari del valencià en els seus continguts ja suposa un símbol activista, ja que “estan donant visibilitat a una llengua minoritària”, segons apunta Moncho. A més, els temes amb un compromís polític i divulgatiu generen més interacció que l’humor. Finalment, pel que fa a la professionalització del sector, continua sent limitada.

Més enllà del País Valencià, on també existeixen altres informes publicats per Poblet.info i el Consell de l’Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV) que aborden la temàtica, a Catalunya es va publicar el passat mes de maig un estudi elaborat per l’Agència Karmina en col·laboració amb Accent Obert, l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya. Aquesta publicació, que tracta amb major atenció la professionalització del sector, recull algunes conclusions alarmants. El 58,2% dels creadors enquestats, segons l’informe, creu que la llengua és un obstacle a l’hora de col·laborar amb empreses a Catalunya. A més, també apunta a la diversificació d’ingressos (creació de contingut per a empreses, impartir formacions) com a pràctica cada vegada més estesa entre els creadors que es volen dedicar professionalment a les xarxes socials. Per últim, l’estudi també constata l’existència d’una correlació entre el nombre de seguidors, les hores dedicades i els ingressos rebuts quan es tracta de la voluntat dels creadors per a professionalitzar-se.

Més notícies
Notícia: El professorat anirà a la vaga el 20 de novembre
Comparteix
L'aturada vol ser l'inici d'un calendari de mobilitzacions que s'estendrà fins al maig
Notícia: VÍDEO | Mireia Sanmartín, primera dona jutge al Tribunal de les Aigües
Comparteix
Va ser elegida en l’última junta general davant l’absència del síndic titular
Notícia: El TSJ reconeix que Subdelegació va vulnerar el dret de manifestació
Comparteix
La sentència arriba per un recurs de la CGT per la modificació del recorregut de la manifestació de la vaga general per Palestina a Castelló de la Plana
Notícia: VÍDEO | Xavi Castillo: “Que dimiteix Mazón? Ha, ha, ha!”
Comparteix
L'actor i humorista ens ofereix un altre lliurament de "Les cròniques d'El Ventorro"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa