El Consell Local de Comerç de Gandia ha rebutjat la proposta d’ampliació de la Zona de Gran Afluència Turística (ZGAT) a la totalitat del terme municipal, amb un resultat de 10 vots en contra enfront de 2 a favor. D’aquesta manera, aquest organisme s’ha posicionat majoritàriament en contra d’obrir els diumenges i festius. La votació s’ha produït en el marc de la reunió convocada per l’Ajuntament, en la qual han participat els membres del Consell, integrat per les diferents associacions del xicotet comerç, de grans superfícies i representants polítics, així com altres agents econòmics vinculats a l’activitat comercial de la ciutat.
El resultat reflecteix el posicionament majoritari del sector comercial de Gandia respecte a aquesta mesura, després de l’anàlisi de les seues possibles implicacions sobre el model comercial local.
A la vista d’aquest pronunciament, segons ha expressat la regidora de Comerç, Elena Moncho, l’Ajuntament de Gandia traslladarà a la Generalitat Valenciana l’informe corresponent, alineat amb el sentir majoritari expressat en el Consell Local de Comerç. I serà la Generalitat Valenciana qui adopte una resolució definitiva. “El Consistori reafirma així el seu compromís amb la participació dels sectors implicats i amb la defensa d’un model comercial equilibrat que responga a l’interés general de la ciutat”, ha manifestat l’edil.
Paral·lelament, cal recordar que l‘Ajuntament de Gandia ha sol·licitat a la Universitat de València, a través de la Càtedra Joan Noguera, la redacció d’un estudi, en el qual s’abordaran les característiques del teixit comercial de Gandia, les demandes de la ciutadania i com la venda en línia i les grans plataformes estan modificant els hàbits de consum.



