Continuen apareixent discrepàncies sobre el recorregut que va fer el president de la Generalitat en funcions, Carlos Mazón, després del dinar a El Ventorro el dia de la dana del 29 d’octubre del 2024. Segons ha avançat el diari Levante-EMV citant fonts del PP, Mazón hauria arribat fins a un punt pròxim al Palau de la Generalitat amb el vehicle de la periodista Maribel Vilaplana. Les mateixes fonts indiquen que “Mazón va baixar del cotxe al voltant de les 20 h i va entrar tot sol a la seu presidencial”. Un assessor extern l’hauria informat llavors de la gravetat dels efectes de la dana.

Aquesta versió contrasta amb el testimoniatge de Vilaplana davant la jutgessa de Catarroja (l’Horta Sud), ja que va declarar que havia entrat sola a l’aparcament, després d’acomiadar-se, i que “no sabia cap a on se n’havia anat Mazón”.

Tot just aquest dimarts, la magistrada va confirmar que la periodista va pagar a les 19.47 hores del 29O el tiquet de l’aparcament de la Glorieta de València. L’extracte bancari aportat per la comunicadora indica un abonament de 15,10 euros, una tarifa equivalent a cinc hores d’estacionament. Cal recordar que l’exconsellera d’Interior, Salomé Pradas, va trucar a Mazón a les 19.10 h i que aquest no va respondre, perquè, segons ell, no el va sentir, ja que probablement “el portaria a la motxilla”, mentre caminava tot sol pel carrer. Així ho va dir al Congrés espanyol a preguntes de la diputada de Compromís Àgueda Micó.

La reconstrucció de la vesprada continua presentant punts foscos. Segons el propietari d’El Ventorro, tots dos van abandonar el restaurant “entre les 18.30 h i les 19 h” i haurien caminat fins a l’aparcament de la plaça de Tetuan, on es trobava el vehicle. Durant aquest tram de temps, les comunicacions del president van romandre interrompudes.

La seqüència d’incomunicació —uns 37 minuts compresos entre la sortida d’El Ventorro i el moment de pagar el tiquet de l’aparcament— coincideix amb el període en què Pradas telefonava insistentment a Mazón per informar-lo de l’enviament de l’ES-Alert. Tot plegat manté oberta la incògnita sobre els moviments exactes del president en unes hores crítiques per a la gestió de l’emergència.

Més notícies
Notícia: DANA | Emergències tenia 72 unitats forestals i 155 vehicles el 29-O
Comparteix
La societat pública defensa davant la jutgessa que el dispositiu de bombers forestals i vehicles estava reforçat per a la DANA del 29 d’octubre, tot i que encara es desconeix quantes unitats es van activar efectivament
Notícia: VÍDEO | DANA | Vox menteix: Sánchez sí que ha licitat projectes al Poio
Comparteix
Gil Lázaro acusa el Govern d’inacció mentre el MITECO té en marxa 3,8 milions en projectes per intervindre en la Rambla de Poio i altres punts crítics de l’Horta Sud
Notícia: DANA | Mompó admet al Congrés que l’alerta “es va enviar massa tard”
Comparteix
El president provincial del PP admet el retard en l’enviament de l’ES-Alert, que no es va activar fins a les 20.11 hores, assegura que ell va exigir avisar abans i defensa que la direcció de l’emergència va recaure en els tècnics tot i que les decisions “es consensuaven” al Cecopi
Notícia: DANA | Un supervisor va alertar Pradas de rescats a les 14h on no plovia
Comparteix
El tècnic declara que la consellera i el seu número dos sabien abans que hi havia rescats i un volum inusual de telefonades des de municipis que no es trobaven baix la pluja

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pepe Sanchis a novembre 26, 2025 | 10:49
    Pepe Sanchis novembre 26, 2025 | 10:49
    Ja ho cantaven Inhumanos Qué difícil es hacer el amor en un Simca 1000.... lalalala

Respon a Pepe Sanchis Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa