RedactaVeu / València.

Segons els documents enviats per les empreses Adif i Renfe després de les 15 hores de hui, el pròxim dia 1 d’abril, la Comissió Interministerial portarà en la seua ordre del dia i aprovarà el desbloqueig dels Convenis Col·lectius d’Adif i de Renfe, així com la contractació de nou personal que porta associada el Pla de Recursos Humans signat al costat dels Convenis.

El document del Ministeri d’Hisenda reflecteix en la seua ordre del dia per a aquesta reunió el tractament d’aquests Convenis. Un tractament que, segons les empreses Adif i Renfe, suposarà la llum verda als temes pendents pels quals CCOO s’ha mobilitzat.

Davant aquesta situació, i una vegada rebut en el sindicat aquest document del Ministeri d’Hisenda, CCOO, reunit el seu òrgan executiu, dóna un vot de confiança i desconvoca la vaga del dia 23 de març fins a tenir la confirmació plena després de la celebració de la reunió del dia 1.

CCOO s’até a la seua bona fe negociadora, tal com va fer al desembre de 2015 en signar els compromisos fins hui incomplits per les empreses i el Ministeri. El que no significa que renuncie a tornar a convocar vaga en cas de no concretar-se l’anunci de les empreses sobre la resolució d’aquest conflicte generat per l’incompliment del signat tres mesos després de l’acord.

CCOO espera que els compromisos es complisquen seriosament, especialment els que afecten una cosa tan important com la creació d’ocupació.

Comparteix

Icona de pantalla completa