Desenes de persones que van ser multades durant la vaga general per reclamar responsabilitats polítiques pel desastre de la dana el 29 de maig del 2025, han començat a rebre les resolucions que tanquen els procediments en els quals no s’escolten els arguments jurídics de defensa del dret de manifestació i de vaga.

En la majoria dels casos es tracta de persones que van participar en el piquet que va desplegar una pancarta i va tallar el trànsit a la rotonda «Torre de Miramar», a l’entrada nord de la ciutat de València, en el marc de la vaga general convocada per la Intersindical, la COS, la CGT i la CNT. En aquella acció la policia espanyola va identificar un centenar de persones. Passats uns mesos van començar a arribar propostes de sanció d’entre 600 i 800 €. Des d’Alerta Solidària, que assessora bona part dels activistes, han sumat un import total de 40.746€.

Des del mateix col·lectiu denuncien la “contradicció” entre aquesta actuació de Pilar Bernabé, al capdavant de la Delegació i les seues declaracions defensant la vaga dels docents, durant la qual “també s’han produït manifestacions i talls de carrers i carreteres”. “Bernabé no ha tingut la capacitat o la voluntat d’ordenar als seus subalterns que respecten les seues promeses de no multar manifestants pacífics”, lamenten, a més de recordar que “hi ha nombrosa jurisprudència” que avala la retirada de les sancions.

Alerta Solidària ha anunciat la presentació de recursos d’alçada contra la imposició de sancions que hauran de ser atesos pel Ministeri de l’Interior

També avisen que milers de docents que s’han manifestat durant el passat mes en el marc de la vaga indefinida a l’educació “rebran la mala notícia de la incapacitat de la delegada del Govern de mantenir les seues paraules”. “Això obri les portes a centenars de possibles multes i a milers d’euros en sancions. Està en joc una democràcia ja força tocada pels abusos i les coaccions constants de la policia espanyola. Ara també amenaçada per la Delegació del Govern”, continuen des del col·lectiu jurídic.

Tant Alerta Solidària com els sindicats convocants de la vaga i altres moviments socials fa mesos que denuncien la imposició massiva de multes com “un clar atemptat al dret de vaga i al dret de manifestació” a més de recordar que el PSOE “criticava la Llei Mordassa quan era a l’oposició i ara en fa ús”

Més notícies
Notícia: VÍDEO | Docents i víctimes de la dana protesten contra Feijóo i el PP
Comparteix
La concentració ha tingut lloc a Sueca, on s'ha celebrat la Junta Directiva del PP provincial del València
Notícia: Pilar Bernabé: “La competència sobre l’acampada de docents és municipal”
Comparteix
Fonts de la Delegació del govern espanyol al País Valencià asseguren que correspon a Català garantir la "protecció del dret de reunió" "i la seguretat dels qui l'exerceixen"
Notícia: VÍDEO | L’agressió policial que ha indignat els docents
Comparteix
La violenta espenta a una docent jubilada per part d'un antidisturbis encén el professorat en vaga
Notícia: Ofegar amb multes la protesta social
Comparteix
Diferents col·lectius i moviments denuncien la imposició de desenes de milers d'euros en sancions per exercir drets com el de manifestació o vaga

Comparteix

Icona de pantalla completa