Una agència contractada per ALE-HOP pressiona una creadora de contingut perquè esborre la seua piulada crítica amb la marca. La influencer va rebre 33 telefonades en un sol dia després de denunciar que l’agència l’havia apartada per motius polítics. Una agència de comunicació contractada per ALE-HOP per gestionar col·laboracions amb creadors de contingut ha estat acusada de censura i pressions després que la influencer Marta Molina (@valenardat) fera pública una conversa en què li comunicaven que no continuarien treballant amb ella per tindre un “posicionament polític molt evident”.
Segons les captures a les quals ha tingut accés Diari La Veu per la pròpia creadora, l’agència li va transmetre que, malgrat estar satisfets amb la seua professionalitat i resultats, havien decidit deixar de col·laborar amb perfils que mostraren posicionaments polítics clars. En paraules textuals, la política interna de la marca preferia evitar “temes que puguen ser considerats sensibles per part del públic general”.
🔴 M'han despedit per compartir a Instagram que defense drets humans.
— Valenardat (@Valenardatt) July 29, 2025
treballava a @alehop . Avui ja no. El motiu? El meu perfil d'Instagram.
la defensa del valencià, suport afectats per la DANA, la igualtat, el col·lectiu LGTBI+, drets humans.
no volen “ficar-se en política”
Després de publicar la piulada denunciant la situació, Marta va rebre fins a 33 telefonades per part dels responsables de l’agència en un sol dia. L’objectiu, segons ha explicat, era pressionar-la perquè esborrara la publicació i frenara la seua difusió.
Davant l’allau de crítiques, ALE-HOP va emetre un comunicat oficial en què assegurava que “mai hem tingut contacte directe amb Marta” i que “la col·laboració es va gestionar a través d’una agència externa”. En el mateix text, la marca defensava que “no ha acomiadat mai ningú ni ha pres decisions basades en opinions personals, ideològiques o polítiques”, i reiterava el seu “respecte absolut per la llibertat d’expressió”.
Tot i això, les captures revelen que la interlocutora amb qui parla Marta forma part de l’equip d’aquesta agència externa i actua en nom de la marca durant tota la col·laboració. De fet, Marta, signa un contracte de cessió de drets d”imatge a la marca ALE-HOP, tot i que fonts de la marca neguen que fora de forma directa. “Amb nosaltres Marta no tenia res signat”, asseguren a aquest mitjà fonts de l’empresa.
L’agència exclou ALE-HOP de la desició
En un nou correu enviat a la creadora de contingut, l’agència responsable de la campanya expressa la seua “enorme preocupació pel contingut del tuit” i assegura que aquest “ha sigut interpretat com una acusació directa cap a l’agència i la marca, de discriminar per qüestions ideològiques, cosa completament falsa i molt greu”. El text nega que hi haja hagut cap “acomiadament” ni cap posicionament contrari a les causes esmentades per la influencer, i defensa que la decisió de no continuar amb la col·laboració es va prendre. “Des de Fiftykey vam prendre la decisió de no continuar la col·laboració d’acord amb criteris editorials i de to, no ideològics”, afirmen en el correu.
L’agència Fiftykey considera que la publicació “contradiu directament el briefing de campanya” i afirma que “ha generat un dany reputacional important i injust”, pel qual demanen “amb urgència” que esborre la piulada, aclarisca que no hi va haver cap acomiadament i matise que ALE-HOP “no ha actuat mai en contra de cap col·lectiu”. També insten la creadora a corregir la informació publicada a la seua pàgina de LinkedIn per evitar “alimentar una confusió pública”. Finalment, el correu es presenta com una “negociació” per evitar que el conflicte vaja més enllà, apel·lant a la “responsabilitat i respecte cap als professionals implicats”.
Un fet que sorpren per la política compromesa de la marca ALE-HOP
La polèmica ha generat encara més sorpresa pel fet que ALE-HOP és una marca que tradicionalment s’ha posicionat a favor de valors com la diversitat i la inclusió. De fet, ha participat activament en campanyes de suport al col·lectiu LGTBI i ha destacat per incorporar l’etiquetatge en valencià en molts dels seus productes. L’empresa, amb seu a Bellreguard (la Safor), però, originària de Gata de Gorgos (la Marina Alta) ha mostrat en diverses ocasions una sensibilitat especial per la nostra llengua i, fins i tot, ha fet donacions puntuals a entitats que treballen per la promoció del valencià. Aquest rerefons fa que el cas haja sigut viscut amb una major perplexitat per part de molts seguidors de la marca.
Diari La Veu s’ha posat en contacte amb l’agència responsable de gestionar la col·laboració amb la creadora de contingut per contrastar la informació, però de moment no ha obtingut cap resposta a les preguntes formulades. Per la seua banda, fonts d’Ale-hop han remés al comunicat que han publicat a les seues xarxes socials i asseguren que no tenen constància que s’hagen fet pressions per part de l’agència perquè la creadora esborrara la piulada en què explicava la seua experiència.
El cas ha obert un debat sobre la censura ideològica en les col·laboracions comercials, i sobre fins a quin punt les marques poden (o deuen) desvincular-se de veus que expressen opinions polítiques a les xarxes socials.