RedactaVeu / EP / València.
L’alcalde de València, Joan Ribó, ha afirmat aquest dimarts que si el jutge obri una investigació pel viatge a Galícia el passat mes de novembre per a assistir a la Cimera d’Alcaldes pel Canvi, que el PP ha portat a la Fiscalia, no és que estiga disposat a dimitir, és que està “obligat a dimitir” perquè és “coherent” i ha d’aplicar-se a ell mateix el que demana a altres partits.
Així s’ha manifestat Ribó després d’assistir a la conferència del president de les Corts, Enric Morera, en el Fòrum Europa Tribuna Mediterrània, en ser preguntat pel fet que Fiscalia haja obert diligències pel viatge davant la denúncia del PP, que considera que es tractava d’un acte de “precampanya electoral” pagat amb fons públics.
El primer edil, que s’ha mostrat “molt tranquil” sobre aquest tema, ha explicat que han enviat a Fiscalia tota la documentació, començant per la convocatòria oficial de l’acte, atès que “no és un acte de campanya, és una convocatòria oficial”, així com el resum de les reunions i les actes en les quals consten els participants i les conclusions.
“És una qüestió que està molt clara”, ha dit Ribó, que també ha posat en relleu que la documentació d’aquest viatge va ser lliurada arran d’una pregunta del PP en el ple del 23 de desembre i “molt de temps després, quan tenien tot el problema dels 1.000 euros, ho porten a Fiscalia”. Per açò, ha assenyalat que el PP “hauria de millorar la seua productivitat a l’hora d’analitzar la informació” que li proporciona l’equip de Govern.
Al seu parer, “segurament la motivació estava més que relacionada amb el que van plantejar en la Fiscalia amb un intent de fer una cortina de fum respecte als seus propis problemes”.
Preguntat sobre què farà si el jutge obri una investigació sobre aquest tema, ha dit que es farà “el que s’ha fet sempre” i el que també se li ha demanat al PP i és que en el mateix moment s’ha de presentar la dimissió.
“El que li demane al PP ens ho hem d’aplicar tots, és una qüestió lògica i normal. No és que estic disposat a dimitir, és que estic obligat a dimitir, jo sóc coherent, clar que sí, utilitze la norma per a tots de la mateixa manera, però estic molt tranquil. Les normes de lluita contra la corrupció per a nosaltres són iguals per a un partit que per a un altre, per a govern i oposició”, ha incidit.
En tot cas, ha subratllat que en aquests moments el fiscal no ha obert cap investigació, sinó diligències, que és “la seua obligació davant qualsevol denúncia”.
Preguntat sobre si considera que s’han de retornar els diners gastats en aquest viatge, ha incidit que es tracta d’un acte oficial, ha reiterat que “l’agenda de l’equip de govern de l’Ajuntament no la marca el PP” i ha assegurat que no veu motiu per a fer-ho si han acudit a un acte oficial convocat públicament.
