ACN / Madrid.
El líder del PSOE, Pedro Sánchez, ha fet una crida a les forces “del canvi” per a fer possible, amb el seu vot, un “govern del bé comú” que haurà de reunir necessàriament “sensibilitats diferents” i que ha de permetre fer fora Rajoy i deixar enrere “polítiques frontistes”. Durant el seu discurs, al Congrés, per a la seua investidura, ha recordat que “l’única alternativa” al govern de Rajoy és un acord “transversal” basat en el seu acord amb C’s, que “està obert a la resta de formacions”. També ha assegurat que aquest acord necessàriament haurà d’abordar “els problemes de convivència a Catalunya” i no podrà estalviar esforços en “construir ponts” i “estimular afectes” des del respecte escrupolós a la Constitució, però també apostant per la seua reforma.
Sánchez, que ha estat aplaudit pels seus companys d’escó quan ha arribat a l’Hemicicle, però escridassat per alguns ciutadans poc abans, quan entrava al Congrés, ha demanat de nou la “confiança” de la resta de grups a la seua investidura i ha defensat la seua aposta per sotmetre’s al debat malgrat no tenir els vots suficients.
Segons el candidat socialista, amb aquesta maniobra ha tret Espanya del “bloqueig irresponsable a què l’havia sotmès Rajoy” i ha posat en marxa “el rellotge de la democràcia”.
Ha afirmat que va acceptar l’encàrrec “conscient que amb això contribuïa” i a partir de demà “tot tornarà a funcionar amb la normalitat democràtica”.
En aquest marc ha recordat que tots els partits, a excepció del PP, “desitgen un canvi de govern” i ha ofert la possibilitat de trobar “solucions progressistes” als problemes dels espanyols amb “un govern del be comú”, fonamentat “en el bé general i el sentit comú”.
Segons Sánchez qualsevol govern de canvi haurà de reunir tres condicions: “haurà de sorgir de l’acord, haurà de reunir partits amb sensibilitats diferents i haurà de comptar indubtablement amb la participació del PSOE”.
Seria, ha dit, un govern que superés “les polítiques frontistes” i lluitaria “contra la desigualtat” des d’una aposta decidida “per les polítiques socials”. “Espanya no pot esperar ni un minut més per regenerar la vida democràtica” de l’Estat, ha dit.
Aquest “projecte del bé comú”, ha sentenciat, és “l’única alternativa” al govern de Rajoy perquè “només és possible a través d’un acord transversal” entre partits com el que ell proposa a partir del document signat entre el SOE i C’s, que “està obert a la resta de formacions”.
Ha repassat les propostes d’aquell document signat entre el PSOE i C’s i ha afegit que el govern “progressista i reformista” atendria, en primer lloc, “la creació d’ocupació” amb el compromís de reduir la taxa d’atur “en quatre anys a la meitat”.

Mariano Rajoy
El president del Govern en funcions, Mariano Rajoy, ha respost al líder del PSOE, Pedro Sánchez, que “no es tracta de canviar per canviar” ni “per afany de novetat”.
En la segona sessió del debat d’investidura de Sánchez, Rajoy ha insistit que “allò més nou no és necessàriament el millor” i què a ningú se li ocorre “canviar el rumb” quan les coses es van canalitzant, una cosa pròpia -ha dit- de la “síndrome d’Adán” o de “mentalitats immadures que pensen que el món comença quan arriben ells”.
