RedactaVeu / Santa Pola.
Al ple celebrat el passat dimecres 23 de març a Santa Pola es van tractar diversos temes, però els més destacats foren la moció presentada per l’equip de govern (PSOE, Compromís, Sí se Puede, EU i els 2 regidors no adscrits) que demanava que s’apartara del seu càrrec públic a qualsevol regidora o regidor de l’Ajuntament de Santa Pola que estiguera investigat, així com demanava el mateix per a qualsevol diputada o diputat de la població que estiga a la Diputació d’Alacant; i l’aprovació del canvi del conveni urbanístic del sector CJ-5 del Gran Alacant signat amb la promotora MASA.
A l’exposició de motius de la moció presentada per l’equip de govern del consistori santapoler es parla del cas del veïnat de la Urbanització Residencial Carabassí, que en 2008 va patir molèsties pels alts nivells acústics de diversos establiments d’oci situats a la zona del cap de Santa Pola, entre els municipis de Santa Pola i Elx. Aquest problema va acabar amb una reclamació patrimonial per via administrativa ignorada i un posterior recurs contra els Ajuntaments d’Elx i de Santa Pola al jutjat número 1 d’Elx del Contenciós-Administratiu, demanant una indemnització, que va ser estimat parcialment el 2014.
Al debat de la moció van haver-hi preguntes directes a l’exalcalde Miguel Zaragoza, demanant-li sobre si estava imputat per aquest cas, a la qual cosa Miguel Zaragoza va contestar que ell estava “denunciat”, però que considerava que era innocent, segons s’explica des de l’equip de govern.
Finalment, a la votació, 6 regidores i regidors del PP van votar en contra i els altres 2 que estaven presents es van abstindre (Lola Gadea i José Pedro Martínez).
L’atre tema a remarcar va ser l’aprovació per unanimitat, dels 20 regidors presents, del canvi del conveni urbanístic del sector CJ-5 del Gran Alacant signat amb la promotora MASA, una promotora que acumula un deute amb l’Ajuntament de Santa Pola de més de 3 milions d’euros.
Deute
El deute té el seu origen en el canvi en l’edificabilitat del mencionat sector, el que va permetre construir més habitatges dels prevists i per tant les plusvàlues que la promotora havia de pagar a l’Ajuntament van augmentar.
Durant el mandat anterior, amb majoria absoluta de Partit Popular, no es va reclamar aquest deute, i ara el nou govern, després de 8 mesos, ha arribat a un acord amb l’empresa per al pagament per part de MASA.
