El portaveu de la coalició a Vila-real, Xavier Ochando, assegura que “ja vam advertir que això ocorreria, estem farts del menyspreu cap a les persones amb un servei car i nefast i que a més no se’ls escolte”
El portaveu local de Compromís per Vila-real, Xavier Ochando, ha denunciat novament la “situació caòtica” que està vivint en els últims dies el transport ferroviari entre Castelló i València, a causa de les obres del tercer carril, que han arribat a causar retards de quasi tres hores en el trajecte que uneix ambdues ciutats i que van fer que molts usuaris acudiren en massa als mostradors de les estacions de Sagunt i Castelló a protestar i interposar reclamacions, “tessitura que ja no podem seguir tolerant”.
Per aquest motiu, ha tornat a exigir a Adif i Renfe “que acaben amb el caos en Rodalies, perquè ja estem vivint massa episodis similars i, al final, la gent es farta, i amb raó”. “És necessari que tant Adif com Renfe s’ho prenguen seriosament i no convertisquen en un càstig diari viatjar amb tren”, indica.
A més, ha criticat que “als fets de la setmana passada, se sumen les declaracions de la ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, que va tornar a coronar-se uns dies abans prometent en la nostra cara, una vegada més, que les obres acabarien enguany, quan haurien d’estar des de desembre”.
“Ja vam advertir que açò ocorreria, estem farts que es menyspree a les persones amb un servei car i nefast i que a més no se’ls escolte”, assegura el portaveu. Davant la solució d’oferir autobusos llançadora, Ochando declara que “són una solució momentània, però no hem de baixar la guàrdia, perquè no es pot seguir cobrant el mateix preu oferint un servei diferent o, fins i tot, pitjor, com ocorre des de fa temps, és un tema que ja hem denunciat. Volem un servei digne i no solucions temporals”.
El líder nacionalista afirma que “tots sabem com va a acabar açò, perquè se’ns han oferit un AVE que no va a ser tal, sinó un AVE, un rodalies i un mercaderies tot junt, amb menys freqüències i més inseguretat en una mateixa plataforma”. “Després de l’incident de la setmana passada i que ha vessat el got de la paciència dels usuaris, ara només falta que tallen el servei per complet per a acabar les obres, açò només és un avís del que pot passar”.
Per això, Ochando exigeix “igualtat de servei respecte a altres zones” i “que s’escolte a les milers de persones que cada dia viuen en una tensió i incertesa constants perquè no saben quan van a arribar al treball o als estudis, ni quan es va a aturar el tren sense motiu aparent en mig del trajecte en una zona aïllada per a reprendre la marxa mitja hora després, o quan van a ser desallotjats per a esperar un autobús que els porte fins a la seua destinació. No es pot viure així”. “Des de Compromís per Vila-real portem massa temps mantenint aquesta reivindicació i, per desgràcia, ens veiem obligats a seguir endurint el to, perquè cada dia que passa arriben noves notícies que ens fan pensar que per als que estan asseguts en els seus despatxos de Madrid, els vila-realencs i la resta de ciutadans de Castelló i València que ens desplacem amb tren, no importem”, conclou.
Compromís per Vila-real
