Podemos demana el desmantellament de la Plataforma Castor i la recuperació de les indemnitzacions

“Es va ficar el risc el benestar del Baix Maestrat perquè una empresa fes negoci”, segons Àngela Ballester, portaveu de l’agrupació valenciana

L’agrupació valenciana de Podemos en el Congr si va haver delicte ussets sobre l’es de la Universitat de i els municipis afe la plataforma en coordinaciibar, i les cosneqés ha instat al Ministeri d’Indústria a iniciar el desmantellament de la Plataforma Castor, la plataforma de gas situada a 22 kilòmetres de la costa de Vinaròs, i que va provocar més de 1000 sismes a finals de l’any 2013, i que actualment es troba inactiva. La iniciativa, presentada pel grup Pdoemos – En Comú – En Marea, també insta al Govern a iniciar els tràmits legals per a recuperar la indemnització que va rebre la concessionària ESCAL UGS S.L tres la suspensió de l’activitat.

“El Castor no es va fer pensant en la gent. Les necessitats energètiques eren inexistents, els llocs de treball que es van prometre per a les comarques de la zona no van arribar, i les conseqüències naturals de la seua instal·lació són indubtables. Se va ficar en risc el benestar naturald el baix Maestrat i de les Terres de l’Ebre, i es va perjudicar a la pesca de la zona perquè una gran empresa fes negoci. I, després dels terratrèmols de la plataforma, la concessionària va rebre una indemnització de 1350 milions d’euros”, expressa la portaveu de l’agrupació valenciana de Podemos al Congrés, Àngela Ballester, qui signa la moció junt a Josep Vendrell, d’En Comú Podem.

La moció presentada per Podemos demana al govern que calendaritze el desmantellament de la plataforma en coordinació amb la Generalitat Valenciana, la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments dels municipis afectats. A més, des d’octubre de 2015, es jutja un possible delicte de prevaricació en la tramitació dels permisos d’instal·lació de la Plataforma Castor. Per a agilitzar la investigació, la moció tamb si va haver delicte ussets sobre l’es de la Universitat de i els municipis afe la plataforma en coordinaciibar, i les cosneqé exigeix que es faciliten els informes de la Universitat d’Stanford i de Massachussets sobre l’adjudicació del projecte.

“El Jutjat de Vinaròs resoldrà si va haver delicte de prevaricació al instal·lar la Plataforma, si es van deixar escoltar informes que qüestionaven la seua idoneïtat. I des del Congrés anem a impulsar reformes legislatives perquè les concessionàries que renuncien a les explotacions de forma voluntària no percebin indemnitzacions públiques, i més si són fruit de negligències de la seua activitat”, afegeix Ballester.

Comparteix

Icona de pantalla completa