El portaveu d’Economia del grup parlamentari Podemos-Podem, David Torres, ha recordat hui a Ciutadans que “dèficit no és el mateix que deute i no se li pot cridar igual”. Torres s’ha referit a les manifestacions realitzades pel portaveu autonòmic de Ciutadans, Fernando Giner, que ahir va assenyalar que aquesta formació “reconeix el dèficit acumulat, però no cal cridar-ho deute històric”.

En aquest sentit, el parlamentari de Podem ha insistit que el dèficit es genera “quan la diferència entre ingressos i despeses és negativa, perquè aquests últims són majors”.

Així, ha explicat que actualment, la Comunitat Valenciana té un dèficit de 40.100 milions d’euros que són l’herència de infrafinançament, però també “de l’malbaratament i mala gestió de 20 anys de govern del Partit Popular”, revela com el cas dels 1.800 milions de dèficit que van ocultar els expresidents Francisco Camps i Alberto Fabra i per la que ara la Comissió Europea reclama 19 milions d’euros. El diputat ha recordat que abans que el PP començara a governar a 1995, el dèficit de la Generalitat era de 500 milions d’euros

No obstant això, ha postil·lat, el deute es genera “quan algú et deu alguna cosa”. Així, ha argumentat que des de l’any 2002, la Comunitat Valenciana “ha estat infrafinançada, perquè la nostra renda per càpita estava per sota de la mitjana espanyola i pel principi de solidaritat hauriem de rebre més diners de l’Estat del que aportàvem”, però, ha lamentat, “ha estat al contrari, malgrat ser una comunitat ‘pobra’ , hem estat aportant com una autonomia ‘rica'”.

Torres ha remarcat que “el total del que l’Estat hauria d’haver aportat a la Comunitat Valenciana des de 2002 són 16.500 milions d’euros”, quantitat a la qual es denomina el deute històric de l’Estat amb els valencians i valencianes.

El portaveu d’Economia parlamentari de Podem ha advertit que “amb un govern responsable, podríem no tenir dèficit si les nostres despeses hagueren sigut menors que els ingressos. Però, ha alertat, “encara que no existira aqueix dèficit, haguérem seguit sent infrafinançats i l’Estat tindria igualment un deute amb la nostra Comunitat”.

Comparteix

Icona de pantalla completa