Podem ha recolzat la mobilització convocada el 7 de març per representants dels comitès d’empresa de les cinc concessions administratives enfront de la conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública amb l’objecte de reclamar millores en les seues condicions laborals per a una atenció de qualitat als pacients i usuaris.
El portaveu de Sanitat del grup parlamentari Podemos-Podem, Daniel Geffner, ha manifestat que aquesta formació política recolza la demanda dels comitès d’empresa
de les concessions d’Alzira, Denia, Elx-Crevillent, Torrevella i Manises, “que no solament lluiten per un canvi en la política laboral d’aquestes empreses , sinó que sol·liciten a la conselleria que no s’inhibisca, perquè aquesta qüestió afecta també a la qualitat assistencial i a l’administració li correspon exercir labor de vigilància i control”.
Segons Geffner, “és temps de decisions, de mostrar amb accions que avancem a recuperar drets i que deixem arrere, no solament amb paraules, la fosca herència del PP”, per la qual cosa ha instat al Consell a “complir les promeses, assumir compromisos i a escoltar les justes reclamacions dels professionals i treballadors i treballadores dels departaments de salut privatitzats”.
El ‘model Alzira’, ha lamentat el diputat, “té conseqüències directes en les condicions laborals que imposa als seus professionals, treballadors i treballadores , amb altes càrregues de treball, on la síndrome del treballador cremat és freqüent”.
Açò, ha criticat, “repercuteix directament en l’atenció als usuaris. Els senyals d’identitat del ‘model Alzira’ són disposar d’una plantilla amb menys personal –al voltant del 15-23 % segons categories laborals– i menys llits hospitalaris que la xarxa sanitària de gestió pública”.
Mostra d’aquesta política d’estalvi de personal i condicions laborals amb alt stress, ha advertit, “ha sigut la saga de renúncies acumulades de professionals en els departaments de Vinalopó, Manises i Denia, especialment encara que no de forma exclusiva, en l’àrea d’urgències”.
El parlamentari ha recordat que al voltant d’un milió de valencians i valencianes estan atesos sota el model Alzira i que la sanitat pública en la nostra Comunitat mou quasi 6.000 milions d’euros a l’any dels quals més del 10%- al voltant de 700 milions de €- va destinat al model Alzira.
Des de Podem, ha manifestat Geffner, “defensem que la salut no pot convertir-se en un negoci, perquè quan entra l’ànim de lucre en el sistema sanitari públic la qualitat pateix, l’atenció al ciutadà perilla ja que el que acaba prevalent és la cartera, el guany econòmic dels inversors i accionistes que estan darrere d’aquestes grans corporacions”.
