La diputada d’Esquerra al Congrés, Teresa Jordà, ha argumentat que ‘hi ha un extens llistat d’efectes negatius que provoca el fracking i que provoca que siga urgent que prohibir aquesta tècnica de prospecció”. En aquesta línia Jordà ha explicat que, entre altres efectes, ‘el fracking provoca contaminació als aqüífers i al seu entorn, altera els ecosistemes, contamina el subsòl, augmenta la pol·lució a l’aire i, inclús, indueix a l’aparició de moviments sísmics’.
Durant la presentació de la Proposició No de Llei, Jordà ha denunciat que ‘a nivell estat es vol imposar un model que compta amb una oposició molt important. Volen continuar imposant el seu autoritarisme quan haurien d’apostar ja per un canvi de model energètic que, lògicament, hauria d’anar en detriment dels combustibles fòssils’.
Jordà ha afegit que ‘mentre a la majoria de països de la Unió Europea, i a molts estats dels Estats Units, el fracking està prohibit, sembla que a Espanya és el nou model de negoci de les grans empreses tot i l’impacte que provoquen al patrimoni natural i al bé comú’.
D’acord amb la PNL presentada per Esquerra i transaccionada, també es demana que es suspenguen cautelarment les prospeccions amb fractura hidràulica, incloent qualsevol projecte o permís d’investigació i establir una moratòria durant aquesta legislatura que incloga tots els permisos o peticions d’autorització per realitzar investigacions, prospeccions o explotacions que actualment estan en tràmit i totes les que, encara que hagen estat objecte de concessió, no hagen iniciat els treballs de fracturació hidràulica. També s’ha aprovat revisar la Llei 8/2015 de maig i derogar aquells articles que afavoresquen la implantació a tots els territoris de la tècnica de la fractura hidràulica o fracking.
