La primera de les mocions pretenia regular la publicitat institucional a l’Ajuntament de Pego. Som conscients de l’ús partidista que moltes vegades es fa dels càrrecs institucionals i dels mitjans públics de comunicació; és precisament això el que pretenem denunciar. En la proposta es parla de regular les inauguracions d’obres públiques, participació de càrrecs en esdeveniments públics, difusió en mitjans institucionals de l’activitat de l’Ajuntament… En definitiva, es tracta de separar el que és la informació de la propaganda, d’informar sobre aquelles activitats de l’Ajuntament que afecten al ciutadà deixant de banda tot allò que es accessori i no aporta ningun valor al dret a la informació de la ciutadania. El treball i la dedicació és inseparable del càrrec que ens ha atorgat la ciutadania, per tant no mereix cap reconeixement especial ni posicions d’honor, més enllà del honor i satisfacció personal de representar als pegolins i pegolines.
La nostra proposta no ha sentat massa bé en els partits del equip de govern. Els arguments donats per ells demostren que no entenen la política tal i com ho fem nosaltres, una política basada en el sacrifici i la humilitat . Sols han votat a favor els regidors de Compromís per Pego i Volem Pego. Amb aquestos últims, coincidim amb el seu argument per votar a favor de la proposta: cal plenar de contingut útil la publicitat institucional i reduir la presència dels càrrecs en aquesta, que moltes vegades acaben fent ombra o llevant protagonisme a allò que és important.
La segona proposta és un recull d’iniciatives dirigides a promocionar la igualtat de gènere. Enguany, de cara al dia de la dona, hem considerat adient fer memòria a l’equip de govern que a l’Ajuntament de Pego hi ha un Pla d’Igualtat en vigor i que té uns terminis molt ben definits. Després de l’estudi del Pla d’Igualtat, hem identificat els punts que no s’han implementat, a pesar d’haver-se sobrepassat el termini, i els hem plasmat en aquesta proposta. La resposta des de l’equip de govern ha sigut el que esperàvem: no s’està complint el Pla d’Igualtat. El que tampoc ens ha sobtat és que des de la regidoria d’Igualtat no ens han sabut dir quins punts dels enumerats en la proposta s’han complert i quin altres no. Des de Compromís per Pego considerem una falta de respecte al Ple i al treball dels tècnics municipals aquesta deixadesa en la implementació del Pla d’Igualtat, aprovat per unanimitat per tots els regidors i regidores. La igualtat de gènere no és un eslògan de moda, és un objectiu polític de primera magnitud que requereix del treball constant dels nostres representants polítics.
L’objectiu d’aquesta segona proposta és instar a l’equip de govern a implementar el Pla d’Igualtat i esperem que aquest toc d’atenció servisca per fer-ho possible. La proposta ha estat aprovada per tots els grups municipals excepte el PP, que s’ha abstingut.
Compromís per Pego
