El secretari general de Podem a la Comunitat Valenciana, Antonio Montiel, ha tornat a exigir a la regidora de Guanyar Alacant, Nerea Belmonte que lliure la seva acta per responsabilitat política i ètica i li ha advertit de les conseqüències que es derivaran si no ho fa:
“La gestora de Podem a la ciutat d’Alacant s’ha sumat al conjunt de veus que li reclamen a Nerea Belmonte el lliurament de l’acta de regidor. La senyora Belmonte va ser triada en la candidatura Guanyar Alacant i ha estat l’assemblea d’aquesta formació la que li ha reclamat la seva dimissió a partir dels fets succeïts en les adjudicacions de contractes de la seva regidoria. Des de Podem hem respectat els temps de Guanyar i hem respectat també els temps del seu comitè de garanties.
Ara la gestora s’ha pronunciat i creiem que la senyora Nerea Belmonte ha de lliurar la seva acta sense perjudici de l’expedient que instrueix la Comissió de Garanties del propi Podem”
La passada setmana, el Consell Ciutadà Valencià, màxim òrgan polític del partit, va sol·licitar a la comissió gestora a Alacant l’emissió d’un informe per les denúncies realitzades en relació a les contractacions a l’empresa Techdata per part de la Regidoria d’Acció Social .
La gestora, per la seva banda , ha reiterat que les decisions respecte a la posició de Nerea Belmonte dins del grup municipal estaven vinculades al compliment de les decisions de l’assemblea de Guanyar Alacant i del seu grup polític municipal.
La Comissió Gestora va exigir així mateix que Nerea Belmonte lliure l’acta de regidora. El secretari general de Podem ha remarcat que l’incompliment de la petició que li efectua la gestora d’Alacant i l’assemblea de Guanyar la col·loca en contradicció directa i clara amb els principis polítics i ètics de Podem”
