La síndica adjunta de Compromís recorda que “Moliner, després de cinc anys en la Diputació, corresponsable del Provincial, ha estat incapaç o no ha volgut donar compliment a l’anunci que va fer el seu padrí polític, Carlos Fabra, en 2010 després d’una junta del Patronat del Provincial en què va anunciar un nou l’accelerador”
Àlvaro adverteix que “davant la dilació provocada per Moliner, correm el risc que s’acabi la vida útil aquest any del segon accelerador i es creu un col·lapse perquè només queda un accelerador per atendre als pacients”
*Trenco insta a Moliner a “exercir el castellonerisme del que fa gala i pose els diners per respondre a les necessitats sanitàries de Castelló”
La síndica adjunta de Compromís en els Corts i responsable de Sanitat del grup Compromís en els Corts, Mònica Àlvaro, ha manifestat que “l’amenaça de Moliner de no posar més diners per a l’accelerador no és una amenaça al Consell sinó una amenaça irresponsable i inacceptable perquè els perjudicats serien els pacients de Castelló”.
Àlvaro ha lamentat la “falta total de responsabilitat de Moliner qui, des de la Diputació ha dilatat i retardat la solució al problema”. Prova d’això, manifesta Àlvaro és que “després de cinc anys al capdavant de la Diputació de Castelló no ha pogut o no ha volgut complir l’anunci del seu predecessor i padrí polític Carlos Fabra, qui al novembre 2010, després d’una junta del Patronat del Provincial va anunciar que el centre hospitalari comptaria amb un tercer accelerador que encara no ha aparegut”.
Per a Álvaro, “l’amenaça de Moliner als pacients de Castelló” és especialment greu perquè “a causa dels retards sistemàtics de l’anterior Consell i a les traves que ara està posant la Diputació per a la compra de l’accelerador, correm el risc que finalitze la vida útil del segon accelerador abans que s’hagi comprat el nou. El col·lapse que es generaria entre els pacients del Provincial demostraria la total falta de voluntat política per donar una solució”.
La síndica adjunta de Compromís ha afegit que “Diputació té fàcil desbloquejar la situació: es va aprovar fa mesos consignar els diners per col·laborar al 50% amb l’accelerador; en l’acord es detallava que la Diputació augmentava la dotació, no que destinaria els fons del Ministeri. L’única cosa que ha de fer Diputació és complir la seva paraula i destinar una partida específica per a l’accelerador, no usar els fons del MAP per vestir a un sant per desvestir a un altre”.
Per la seva banda, el portaveu de Compromís en la Diputació, Xavier Trenco, apel·la al “castellonerisme del que diu fer gala Moliner per donar solució a l’accelerador, posi els diners i doni resposta així al que li reclama no només el Consell, sinó la ciutadania, els professionals sanitaris i especialment els pacients de Castelló”.
Corts Valencianes
Compromís per Castelló
