L’Ajuntament de la Nucia segueix amb una desastrosa gestió econòmica dels comptes, com ho demostra el desfasament de despeses al 2015, incomplint la Regla de Gasto del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques en vora un milió d’euros. “Portem des de l’estiu acusant-los de maquillar els comptes i l’únic que ens deien és que els serveis jurídics estaven estudiant iniciar accions legals contra un servidor, però ara es demostra que era cert allò que denunciàvem amb l’incompliment de la Regla de Gasto i l’obligació de subscriure un Pla Economicofinancer amb el Ministeri d’Hisenda”, en paraules del regidor i portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Pep Pastor.
Este pla ha sigut aprovat, únicament amb els vots favorables de l’equip de govern en el plenari ordinari de març, després de presentar la liquidació del Pressupost de 2015, on s’ha constatat eixe desfasament de despeses, que obliga l’Ajuntament a subscriure amb el Ministeri un Pla Economicofinancer per corregir el desfasament, en un màxim de dos anualitats, en este cas 2016 i 2017.
Per a Pastor, “l’Ajuntament segueix immers en eixa espiral de balafiament de diners i grans despeses en esdeveniments esportius de dubtosa rendibilitat per a la població, excepte la de multitud de fotos de l’alcalde i de l’equip de govern en els actes d’inauguració i clausura. A més, cal sumar que el 2015 va ser any electoral, disparant les despeses en publicitat, propaganda, aperitius en actes, contractes temporals, etc. tot amb un objectiu: tornar a guanyar les eleccions. De manera legal, no diem que no, però del tot immoral.”
Per a concloure, lamenta “que el deute municipal es dispararà fins als vora 14 milions enguany, pels 6 milions de les rodones, i a l’espera que puga caure alguna que altra sentència milionària dels PAI no executats, que ens portaran ben a prop, si no de ple, a la intervenció dels comptes per part del Ministeri. Però ací seguiran traient pit d’una gestió econòmica envejable.”
Compromís per la Nucia
