L’Ajuntament de la Nucia posa en marxa dues propostes presentades per Compromís

En les últimes setmanes, des de Compromís per la Nucia s’ha pogut comprovar que dues mocions presentades pel Grup Municipal a l’Ajuntament es porten a terme, com són la proposta per reduir l’ús de paper i substituir l’actual per d’altres més ecològics i també la de la gravació de plenaris. “Ens alegra molt veure que l’equip de govern del PP porte endavant mesures nostres que vam proposar els últims mesos als plenaris, fent que la nostra tasca no caiga en sac buit”, en paraules del regidor i portaveu de la formació a l’Ajuntament, Pep Pastor.

La primera de les mesures va ser presentada per al plenari ordinari de novembre, on es demanava que els mitjans impresos i de papereria de l’Ajuntament tinguen la certificació de la custòdia FSC o PEFC, que són els segells mediambientals reconeguts internacionalment i promoguts per Greenpeace, WWF i el sector forestal privat. Esta moció va ser aprovada per unanimitat en el plenari ordinari de novembre i en les últimes setmanes veu com s’està comprant material d’oficina i paper respectuós amb el medi ambient.

Quant a la moció al voltant de la gravació de plenaris, es va portar al plenari ordinari de desembre, dient inclús en la comissió informativa que si el problema era la retransmissió en directe, que hi ha plataformes com YouTube que ho ofereixen gratuïtament, i que es podria llevar el punt de la retransmissió però mantenint allò essencial, que es graven i es pengen al canal municipal La Nucía TV. La moció va estar rebutjada per la majoria absoluta del PP. Dos mesos després, al plenari ordinari de febrer, celebrat el dijous 25, va acudir a gravar-lo una persona de l’empresa que té encarregada la gravació de notícies per al canal municipal, sent penjat el vídeo complet el dilluns 29 de febrer
>
En paraules de Pastor, “veiem com es porta endavant la nostra moció sobre certificació ambiental per utilitzar papers i material d’oficina respectuós amb el medi ambient, tema important parlant d’un ajuntament que utilitza grans quantitats de paper als diversos edificis municipals”.

Pel que fa a la moció de la gravació de plenaris, Pastor “lamenta que es rebutjara al plenari de desembre argumentant que s’estava estudiant quan dos mesos després s’ha acabat fent el que demanàvem a la nostra moció, cosa que ens reconforta veure com l’equip de govern posa en pràctica propostes nostres. Hem vingut a l’ajuntament a treballar per la ciutadania i hem presentat i seguirem presentant cada mes propostes en positiu, ja que el poble ens ha triat per a treballar i millorar el poble, sent una faena a realitzar entre totes i tots. Compromís ha arribat a l’Ajuntament de la Nucia per a quedar-se”.

Compromís per la Nucia

Comparteix

Icona de pantalla completa