Hui dilluns, 21 de març, comença la “Trobada de Primavera” de la Jove Orquestra de la Generalitat, que es desenvoluparà al Palau de les Arts fins al diumenge que ve 3 d’abril.
La Jove Orquestra de la Generalitat, projecte formatiu tutelat per CulturArts Música, ofereix als jóvens músics valencians la possibilitat de complementar els seus estudis amb el treball d’un repertori exigent amb professors de reconegut prestigi al llarg de tres “Trobades” anuals coincidint amb els períodes vacacionals. Des de la Jove Orquestra es busca la formació del jove instrumentista treballant, amb una visió àmplia i plural, la pràctica musical que facilite la seua posterior incorporació a l’àmbit professional.
Des d’aquest projecte, CulturarArts Música fomenta la labor de creació dels jóvens compositors valencians i promociona i difon la seua tasca creativa.
El programa d’aquesta “Trobada” l’integra l’estrena absoluta de l’òpera del compositor resident Carles Fontcuberta, “Nits Blanques”, obra encàrrec de CulturArts Música, i “Gloria” de Francis Poulenc, junt amb el Cor de la Generalitat, dirigit per Francisco Perales.
La “Trobada” conclourà amb tres concerts els dies 1, 2 i 3 d’abril al Palau de les Arts, l’Auditori de Castelló a les 19.30 h i l’ADDA d’Alacant, a les 19.00 h, respectivament. Els concerts seran dirigits per Manuel Galduf a València i Castelló, i per Iñaki Lecumberri i Albert Gonzálvez a Alacant.
Amb aquests concerts, les dues unitats artístiques dependents de la Generalitat reten homenatge a Inmaculada Tomás, directora de l’Institut Valencià de la Música des de la seua creació fins a la seua mort el passat mes de juny.
