Esquerra Republicana del País Valencià va celebrar el passat dissabte 5 el seu VIIé Congrés al Centre Cívic del Port de Sagunt. La militància d’Esquerra va escollir Josep Barberà i Sorlí com a nou president d’ERPV amb el 98% dels vots. Barberà pren el relleu d’Agustí Cerdà, president de la formació els darrers 15 anys. El setè congrés dels republicans valencianistes va comptar com a convidats amb les diputades al Congrés, Teresa Jordà i Ester Capella i el senador Miquel Aubà, així com amb representants d’Esquerra Nacionalista Valenciana i dels Verds del País Valencià.

El president d’Esquerra Republicana del País Valencià, Josep Barberà va explicar que “en aquesta nova etapa que iniciem, volem seguir sumant des del valencianisme d’esquerres. L’actual context al País Valencià ja està posant en relleu els límits de l’autonomia i és prioritari sumar esforços perquè els valencians recuperem tots els instruments polítics d’un Estat. La sobirania política així com l’energètica, l’alimentària i la fiscal són imprescindibles per a garantir la qualitat de vida dels valencians i les valencianes”.

La militància d’Esquerra Republicana del País Valencià també va escollir amb un 93% dels suports la nova permanent de l’organització, que inclou també altra representant d’Esquerra Benicarló, Laura Domingo, com a nova Secretària d’Ensenyament i Política Lingüística. Per la seua banda, el president local Enoc Altabás va exercir com a secretari del Congrés.

Comparteix

Icona de pantalla completa