Economia Sostenible llança un programa pilot per a impulsar la incorporació d’enllumenat de baix consum energètic en els municipis

-El programa, dotat amb 750.000 euros, està dirigit als xicotets municipis situats en zones rurals que no disposen dels mitjans tècnics ni de pressupost suficient per a escometre aquest tipus d’accions
-IVACE Energia sufragarà el100% del cost dels projectes de renovació d’enllumenat, sempre que suposen una reducció d’almenys el 30% del consum energètic

La conselleria d’Economia Sostenible, a través d’IVACE Energia, ha engegat un programa pilot amb l’objectiu de facilitar la incorporar enllumenats públics de baix consum en els municipis del nostre territori.

Aquesta primera edició compta amb un pressupost de 750.000 euros i segons ha explicat la directora general d’Energia, Júlia Company, “aquesta iniciativa naix amb l’objectiu d’ajudar a reduir la factura energètica dels municipis i avançar, al mateix temps, cap a un nou model energètic més sostenible”.

Company ha destacat que “els municipis xicotets, sobretot els situats en zones rurals, no disposen ni dels mitjans tècnics necessaris, ni de suficient pressupost per a escometre aquest tipus de projectes”.

“Per açò, amb aquest programa es pretén incentivar la renovació dels sistemes d’enllumenat públic d’aquests municipis amb criteris d’eficiència energètica, introduint els nous avanços tecnològics en matèria d’il·luminació viària”, ha afegit.

Per a ajudar-los, el programa pilot d’IIVACE Energia podrà recolzar la totalitat del projecte mitjançant una fórmula combinada de préstec bonificat i subvenció a fons perdut. Les entitats locals que vulguen acollir-se a aquest programa poden fer-ho des de hui i fins al pròxim dia 22 d’abril.

El projecte no podrà superar els 150.000 euros, ja que es pretén que el programa beneficie essencialment a localitats xicotetes”. Per a poder participar el projecte que presenten ha de suposar un estalvi en energia elèctrica mínim del 30%.

Entre les mesures d’estalvi i eficiència energètica que se sufragaran està la substitució de llums i lluminàries per altres de major eficiència energètica i la implantació de reguladors de flux lumínic i dels encesos i apagats dels punts de llum, adequant-los a la nit a les necessitats reals d’il·luminació de les vies. Gràcies a aquest sistema es pot estalviar el 45% de l’energia consumida durant la nit.

També es recolzarà la incorporació de rellotges astronòmics, ajustats a l’hora solar, per a reduir el consum. Aquests rellotges astronòmics permeten la programació diària d’encès i apagat de el enllumenat d’acord amb l’hora exacta d’eixida i posta del sol.

Reducció d’un 70% del consum de l’enllumenat

L’enllumenat públic en els municipis constitueix la principal despesa energètica i encara que és molt variable ve a representar al voltant del 60 % de la factura energètica del municipi.

Segons les estimacions de IVACE Energia, la renovació de l’enllumenat públic en un xicotet municipi per un eficient amb lluminàries LEDS reduiria un 70% el consum energètic d’enllumenat.

Aquesta reducció, segons IVACE Energia, “pot suposar un estalvi energètic anual aproximat de 135.000 quilowatts hora aproximadament, la qual cosa en termes econòmics suposa una reducció de la factura energètica de 17.000 euros a l’any”.

Comparteix

Icona de pantalla completa