Lluís Batalla( Acord Ciutadà): “En un moment crític per al mediambient , l’equip de govern es carrega el Consell de Medi Ambient i Sostenibilitat, amb l’absurda excusa que mai s’ha reunit. És desesperant la manca de rumb polític, cultural, mediambiental, comercial,…d’este equip de govern.”

ACORD CIUTADÀ demana que si al regidor de Mediambient li sobra la regidoria ,dimitisca i ho cedeixi a altres membres més preparats i conscienciats. Fer desaparèixer dit Consell i diluir-lo en el del Consell Local Agrari és dir que no hi ha projecte polític de futur per al poble”

Al proper plenari , l’equip de govern pretèn aprovar el nou Reglament del Consell Local Agrari i Mediambiental de Vinaròs. Dins de la dèria dels governs a Vinaròs de reglamentar-ho tot per no fer acomplir res, el nou govern no nomès no aporta res, absolutament res, d’innovador políticament. És senzillament una qüestió de foto i Egos.

En un Consell del món Agrari encara no ens han explicat perquè concentren una questió com la mediambiental, de caracter absolutament transversal, és a dir, abarca totes les regidories. Si qüestionable va ser que Juan Bautista Juan s’autoatorgués la regidoria de Medi Ambient juntament amb la d’Urbanisme, encara ho és més aquesta decisió dels ”nous” polítics. Estem davant d’una regidoria que necessita la seva absoluta independència de la resta de regidories que en alguna de les seves activitats podrien influir en el medi ambient.

Les incoherències en la lectura del nou Reglament salten a la vista nomès en fullejar-lo:

-Totes les funcions que tenia el Consell de Medi Ambient i Sostenibilitat desapareixen.
-L’elecció dels membres del nou Consell esborra del mapa una vegada més l’elecció democràtica dels seus membres, és a dir, serà una elecció a dit del regidor d’Agricultura i Medi Ambient, i no de la manera democràtica, social i compromesa del Reglament del 2006, on inclús es donava entrada a ciutadans de diferents zones del poble, per si volien participar.

Uns exemples d’aquesta incoherència:

-L’equip de govern de Podem, PSOE i Compromís dóna entrada a representants de caçadors, però no es contempla l’entrada d’associacions antianimalistes.
-La redacció del nou Reglament posa “1 Representant de qualsevol associació o entitat mediambiental”. Què vol dir “qualsevol associació”? La Belenística? Patchwork?
-Per no haver, no hi ha equilibri en els components del Consell de les dues vessants, agraria i mediambiental. Està clarament amb preponderància de l’Agrari, en detriment de les questions mediambientals.
-No hi ha cap referència a Mobilitat Urbana, no hi ha cap referència a Contaminació Acústica,no hi ha cap referència a contaminació atmosfèrica o lumínica.
-No hi ha cap referència a residus, no hi ha cap referència a energies renovables, no hi ha cap referència a Participació Ciutadana, no hi cap referència a sorolls de motos i la Policia Local.
-I la llista podria ser molt llarga….
En quines mans està el Medi Ambient? Molta manifestació contra el Castor, molta reunió amb el veïnat, etc… molta foto. I tot això estan en portes de fer l’anunci el mateix regidor de Medi Ambient que Vinaròs serà seu de comferències sobre el canvi climàtic al mes de juny. De qui se’n riuen? En quines mans està el futur dels que vindran?.

Comparteix

Icona de pantalla completa