Estos dies estem assistint a la reacció del Partido Popular en defensa de les Diputacions Provincials pel pacte de govern entre PSOE y C’s. Estan presentant mocions en tots els ajuntaments d’Alacant on s’argumenta que estes institucions ofereixen serveis que garanteixen la igualtat d’oportunitats entre els ciutadans i amenacen afirmant que la seua supressió abocaria a la desaparició dels municipis xicotets.
La diputada d’esquerres Raquel Pérez afirma que les retribucions dels 15 diputats de l’equip de govern de la Diputació d’Alacant junt amb els seus 9 assessors sumen un muntant de més de 1.400.000 €, és a dir, que sols els pressupostos municipals de 34 municipis de la província superen esta quantitat. Per tant, la única defensa que el PP està realitzant de les diputacions és el manteniment dels privilegis d’uns quants front a la protecció real de la vertebració del territori. Els escàndols com el de Fabra a Castelló, Rus a València i Ripoll a Alacant, tots del Partido Popular, deslegitima a esta organització per a la seua defensa i posa de manifest el seu aferrament al voler mantindré una institució, que fins el moment, ha estat generadora de clientelismes i amiguismes.
Pérez indica que una administració pública, com les diputacions, on els representats polítics són d’elecció indirecta, no rendeixen comptes de les seues activitats i de la seua gestió en cap procés electoral i els seues pressupostos estan més que desequilibrats entre funcionariat, competències i serveis que presten; per higiene democràtica han de desaparèixer progressivament traspassant les seues competències a mancomunitats, comunitats autònomes o ajuntaments.
Llistat de municipis alacantins i pressupostos.
http://www.dip-alicante.es/documentacion/presupuestos.asp
