Transparència obri a la participació ciutadana l’elaboració de la nova Llei de Cooperació

-El fòrum de consulta ciutadana estarà obert des de les 12 hores del dilluns 21 de març fins a les 12 hores del 21 d’abril
-Buyolo: “La nova llei de Cooperació serà un instrument més per a adequar i alinear les polítiques del Consell amb els ODS”

La conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha posat en marxa el Fòrum Participa per a sumar els valencians i valencianes al procés d’elaboració de la nova Llei de Cooperació i Solidaritat en què està treballant.

Segons ha explicat el director general de Cooperació, Federico Buyolo, esta llei serà un nou instrument per alinear les polítiques del Consell amb els Objectius de Desenrotllament Sostenible.

Esta iniciativa se suma a la resta de mecanismes que la conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, ja ha iniciat perquè la nova llei siga participada i consensuada com ara reunions territorials amb agents de la cooperació, trobades sectorials o el treball amb la Coordinadora Valenciana d’ONGDs i el Consell Valencià de la Cooperació. Ara s’afegeix al procés el Fòrum Participa, perquè qualsevol ciutadà o ciutadana puga aportar les seues idees a través de la pàgina web i conéixer de primera mà les bases per a esta nova llei.

L’actual Llei de Cooperació per al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana va ser aprovada pels Corts al febrer de 2007 per a manifestar el compromís solidari dels valencians amb els territoris i països del Sud. Després de l’aprovació per l’Assemblea General de l’ONU de l’Agenda 2030 de Desenrotllament Sostenible sorgeix un nou escenari global que assentaran les bases d’una transformació global i que obliga a aplicar des de les administracions públiques “polítiques coherents que ens conduïsquen cap a models de desenrotllament incloents i sostenibles”.

L’agenda 2030 gira entorn de cinc grans eixos: Persones, Prosperitat, Paz, Planeta i Aliances. Buyolo ha recordat que la nova Llei de Cooperació naix des de la transparència, la participació i la vocació de rendició de comptes.

Participar en la nova llei

El procés d’informació i consulta pública de la nova Llei de Cooperació pretén arreplegar opinions i propostes de tota la ciutadania a través d’un fòrum de discussió obert.

Per a participar en la consulta tan sols cal registrar-se a través de la pàgina web de la conselleria en el següent enllaç http://participa.gva.es/ca/web/cooperacion/foro facilitant un nom i correu electrònic a través del qual es rebrà una clau d’accés. Les opinions i propostes no han de superar els 500 caràcters.

La consulta estarà oberta entre les 12 hores del dilluns 21 de març i les 12 hores del 21 d’abril. A partir de les opinions arreplegues la direcció general de Cooperació elaborarà un informe que publicarà en el seu web a partir del mes de juny.

Comparteix

Icona de pantalla completa