Davant la finalització del contracte de neteja d’edificis públics, l’equip de Govern va presentar ahir en la Comissió d’Hisenda la proposta de pròrroga del contracte per a un mes, fins que es redacten les noves bases de l’acord amb l’empresa.
La proposta de Compromís és que es municipalitze aquest servei i passada a ser gestionat directament per l’Ajuntament, per la qual cosa proposa una prorroga d’un màxim de sis mesos perquè en aquest període l’ajuntament puga recuperar aquest servei.
El portaveu adjunt de Compromís, Jesús Ruiz, informa que l’empresa té un contracte amb l’Ajuntament per un import d’1.205.805,72€ a l’any per la prestació del servei. A més afirma que l’any 2015, en la liquidació pressupostària i en els diferents apartats de neteja d’edificis, s’ha produït un dèficit de més de 62.000€.
Jesús Ruiz no s’explica que un servei com a est, la despesa del qual fonamentalment és el de personal, ja que no cal comprar gran maquinària ni fer una gran inversió, no s’hi haja municipalitzat encara, ja que no suposaria cap despesa extra per a l’Ajuntament. A més suposaria un control major dels treballadors i les seues funcions, la qual cosa podria portar a una millora de treball realitzat.
Compromís té clar que si no es realitza la municipalització d’aquest servei, votarà en contra de la pròrroga del servei de l’empresa de neteja, ja que l’objectiu fonamental és seguir privatitzant un servei la despesa fonamental del qual és el de personal.
Compromís per Crevillent
