La Mesa de contractació Municipal reunida el passat dia set ha proposat l’adjudicació a l’empresa DYA per a la prestació del servei d’ambulàncies i atenció sanitària en els actes i esdeveniments que organitza l’Ajuntament de Crevillent, tal com les festes patronals, la Setmana Santa, cavalcada de Reyes, assistència a actes esportius com els partits de futbol de Crevillent, deixant de prestar aquests serveis la Creu Roja de Crevillent que ho venia prestant des de sempre.

Aquesta adjudicació és, sens dubte és un colp molt dur per a la Creu Roja i per al poble de Crevillent, ja que realitzaven aquests serveis els feien majoritàriament voluntaris i amb una labor excel·lent, amb molts anys d’experiència en la planificació, prevenció i assistència en aquest tipus d’activitats. Precisament tal com s’ha plantejat per part de la Regidoria de Benestar Social a l’hora d’establir els criteris de contractacions, aquestes qüestions no s’han tingut en compte.

L’adjudicació s’ha realitzat fonamentalment atenent al preu ja que la resta de criteris de valoració no tenien el suficient pes. Al final el preu és determinant. Entén aquest grup que atès que aquest servei és un servei sensible on l’important no és el preu més econòmic sinó altres criteris com la qualitat, professionalitat i coneixement del servei que es presta, s’hauria d’haver tingut en compte a l’hora d’establir els criteris de ponderació.

D’altra banda, entenem que tampoc s’han fet les coses bé quant al procediment d’adjudicació. Estem davant un procediment negociat, per la qual cosa la llei de contractes de les administracions públiques és molt clar, en aquest sentit i podria incórrer-se en nul·litat si no existeix abans de l’adjudicació un procediment de negociació prèvia amb els licitadors.

D’altra banda, des de Compromís no entenem que no s’haja contemplat en aquesta contractació els serveis d’atenció sanitària en les instal·lacions esportives tal com va aprovar el Ple de 21 de desembre de 2015 a instàncies d’una proposta de resolució de Compromís.

Jesús Ruiz, portaveu adjunt de Compromís, manifesta la preocupació del su grupo per com s’estan portant els assumptes des de la Regidora de Benestar Social i Sanitat, ja que no és la primera vegada que s’estan creant problemes en els serveis que s’han de prestar. Recordem que el CAT segueix estant tancat sense cap tipus de justificació coherent, el *CRIS també està tenint problemes amb la seua homologació i ara tenim els problemes amb els serveis preventius de caràcter sanitari per als esdeveniments i actes de l’Ajuntament.

Compromís per Crevillent

Comparteix

Icona de pantalla completa