Entre els assumptes que es van tractar ahir en el Ple de l’Ajuntament, cal destacar el més important, que va ser la presentació dels pressupostos de 2016, i la seua votació.

El Grup Municipal de Compromís, ja en la primera comissió d’Hisenda que es va celebrar després de la presentació dels Pressupostos va presentar una sèrie d’esmenes amb la finalitat que els pressupostos anaren més participatius, i més socials i que suposava un canvi important en l’establiment de les prioritats a l’hora de gastar els diners dels ciutadans, la qual cosa suposava canviar el model de gestió que el PP ha vingut aplicant des de la majoria absoluta.

Compromís vol destacar que les esmenes van ser rebutjades, i ha sigut un acord PP-PSOE, la qual cosa ha permès que s’aproven uns pressupostos continuistes amb la mateixa estructura i prioritats que en els últims vint anys de majoria absoluta del Pàg. Amb l’abstenció del PSOE, el PP ha aprovat els pressupostos amb el vot de qualitat de l’Alcalde, ja que la resta de l’oposició va mantenir el vot en contra d’aquests pressupostos que tots van qualificar de continuistes.

En aquest sentit, una de les propostes que Compromís reivindicava era la que les subvencions no siguen nominatives, i que totes les associacions pogueren optar a aquestes per lliure concurrència, en igualtat de condicions i en funció de la seua programació i activitats, ja que la forma actual que s’ha aprovat és que aquestes ja van assignades de forma nominal, amb noms i cognoms, i moltes associacions en igualtat de condicions o fins i tot amb major activitat no puguen accedir a les subvencions, o són discriminades negativament.

D’altra banda, afegir que Compromís s’alegra que les mocions de la resta de partits s’aprovaren. A més, està molt satisfet per l’aprovació de la moció que va presentar el seu grup, per a l’actuació en carrers com Macha i Llorens, i que cap grup votara en contra d’ella. A més, s’espera que per part del PP es treballe i s’engegue com més prompte millor el projecte que permeta urbanitzar aquesta zona que es troba abandonat per falta de serveis i infraestructures adequades i afecta molt negativament a les famílies que resideixen en aquesta zona.

En l’apartat de precs i preguntes, el portaveu de Compromís recrimine al Govern Local que no haja posat en funcionament el CAT, Centre d’Atenció Primerenca, sent l’únic municipi de la Comunitat Valenciana que no ho té funcionant, i tot a causa de la falta de previsió per part de la Regidoria de Serveis Socials.

El Grup Municipal de Compromís considera que la perduda de la majoria absoluta per part del PP està permetent que s’aproven algunes propostes espera que el Partit Popular assumisca d’una vegada que va perdre la majoria absoluta en les últimes eleccions, la qual cosa beneficia als crevillentins i crevillentines, ja que les decisions han de prendre’s per consens i no com fins ara.

Compromís per Crevillent

Comparteix

Icona de pantalla completa