Si volem treballar per al poble que ens ha triat, hem de començar per reconéixer i valorar la participació ciutadana, donarli la importància que li pertoca comentava el regidor vinarossenc. En l’actualitat parlem de la participació ciutadana com a mitjà imprescindible per a fer política, sobre tot social, però encara avui resulta difícil implementarla en determinats sectors consistorials, donat que no tothom creu en ella com deuria, pot ser per desconeixença, avarícia… I acaben per treureli competències. Matisava la regidora Pérez.
El passat dilluns 14 de Març, els regidors de Participació Ciutadana de les localitats veïnes de Benicarló i Vinaròs, Susana Pérez i Hugo Romero respectivament, van reunirse per a seguir treballant en l’elaboració d’unes pautes conjuntes dintre dels propis models de participació ciutadana dels que disposen, aquests ara per ara, en constants modificacions per tal d’adaptarlos a les noves formes de fer política en pro de la societat.
Els principals trets que es van acordar pel seu foment i treball conjunt, és: la preparació dels “pressupostos participatius”, democràcia directa que permetrà als ciutadans influir directament sobre els pressupostos públics de la seua localitat, així com la coordinació de futurs processos i projectes conjunts en l’àmbit de ciutadania, mirant d’aconseguir molta més opinió i implicació per part d’aquesta, i així fer valdre el seu criteri, fins ara, poc o mai escoltat.
Compromís per Castelló
