Sabut per tots és, que la unió fa la força. I tenint en compte el pas de legislatures inerts pel que fa a participació ciutadana, i la dificultat de mostrar un treball constant i real en aquesta poc reconeguda secció de la democràcia actual, les regidories dels consistoris de Benicarló i Vinaròs han mantingut novament contacte per tal de seguir col∙laborant i potenciar els seus models d’acció i gestió, amb i per a la ciutadania.

­Si volem treballar per al poble que ens ha triat, hem de començar per reconéixer i valorar la participació ciutadana, donar­li la importància que li pertoca ­comentava el regidor vinarossenc. ­En l’actualitat parlem de la participació ciutadana com a mitjà imprescindible per a fer política, sobre tot social, però encara avui resulta difícil implementar­la en determinats sectors consistorials, donat que no tothom creu en ella com deuria, pot ser per desconeixença, avarícia… I acaben per treure­li competències. ­Matisava la regidora Pérez.

El passat dilluns 14 de Març, els regidors de Participació Ciutadana de les localitats veïnes de Benicarló i Vinaròs, Susana Pérez i Hugo Romero respectivament, van reunir­se per a seguir treballant en l’elaboració d’unes pautes conjuntes dintre dels propis models de participació ciutadana dels que disposen, aquests ara per ara, en constants modificacions per tal d’adaptar­los a les noves formes de fer política en pro de la societat.

Els principals trets que es van acordar pel seu foment i treball conjunt, és: la preparació dels “pressupostos participatius”, democràcia directa que permetrà als ciutadans influir directament sobre els pressupostos públics de la seua localitat, així com la coordinació de futurs processos i projectes conjunts en l’àmbit de ciutadania, mirant d’aconseguir molta més opinió i implicació per part d’aquesta, i així fer valdre el seu criteri, fins ara, poc o mai escoltat.

Compromís per Castelló

Comparteix

Icona de pantalla completa