EU-ER: Acord Ciutadà demana desenvolupar polítiques d’igualtat amb la creació d’una Regidoria específica

La coalició d’esquerres a l’Ajuntament de Castalla, Esquerra Unida-Esquerra Republicana: Acord Ciutadà, ha presentat una moció titulada “Sense Igualtat no hi ha Democràcia” on proposa constituir una Regidoria d’Igualtat amb competències i pressupost adequat, des d’on coordinar polítiques transversals per a la igualtat entre dones i homes.

Per a la força d’esquerres cal reforçar d’aquesta manera un mes dedicat a la igualtat entre homes i dones, donat que el passat 8 de març es reivindicava el Dia Internacional de la Dona treballadora. Segons assenyala Rubén Navas Giménez, regidor de la coalició “aquestes reivindicacions puntuals són necessàries per visualitzar el problema de la desigualtat que pateixen les dones però, com a servidors públics és la nostra responsabilitat desenvolupar polítiques públiques adreçades a la sensibilització ciutadana, a prendre mesures socials i laborals que posicione a les dones en situació d’igualtat, per poder fer realitat que les dones siguen, també, ciutadanes amb plens drets”.

D’altra banda, la coalició d’esquerres està organitzant la seua pròpia “Àrea de la Dona”, per tal desenvolupar propostes i organitzar activitats encaminades a la conscienciació i organització de les dones. “No sols és necessari que als organismes públics tinguen cabuda aquestes polítiques i formes d’organitzar-se per posar com a prioritat en l’agenda pública les greus desigualtats que viuen les dones al seu dia a dia, també als sí de les organitzacions polítiques és necessari crear àrees de debat per empoderar el moviment de les dones”. En aquest sentit la coalició també aposta en la seua moció perquè en un mitjà termini es constituïsca un Consell Municipal de la Dona amb incidència real en les polítiques institucionals que afecten de manera especial o específica a la vida de les dones.

Comparteix

Icona de pantalla completa