Compromís per Calp insta al govern a l’adhesió a la campanya promoguda per WWF “L’hora del planeta”

Hui el nostre portaveu adjunt Carlos Ortín ha instat mitjançant escrit dirigit al alcalde, a que l’ajuntament s’adhereixi formalment a la campanya promoguda per World Wildlife Fund “L’hora del Planeta” consistent en que el dissabte 19 l’ajuntament apague les llums del municipi durant la franja horària compresa entre les 20.30 i les 21.30, sempre respectant els serveis mínims que es consideren imprescindibles per mantindre la seguretat ciutada.

Esta iniciativa, més enllà de l’impacte real en quan al consum de energia es refereix, que tot i ser una franja horaria reduïda si es fa massivament es significatiu, el que pretén és promoure la concienciació social sobre el consum responsable de energia. Segons Ortín “no se’ns deu oblidar el que suposa encendre un llum, el simple fet d’accionar el interruptor i apagar el llum quan aquesta no es necessària suposa un estalvi que es tradueix en un model energètic i també econòmic més sostenible”

A més, esta campanya també te com a finalitat concienciar sobre la contaminació lumínica de les ciutats, que es causa directa de estrés e insomni en la població i te un greu impacte ambiental pel que es refereix a la migració d’aus. “Confiem en que l’ajuntament accedeixi a l’adhesió del pla i participe activament en este sentit, així guanyarem tots” afegeix Ortín.

Compromís per Calp

Comparteix

Icona de pantalla completa