El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha criticat en roda de premsa que no hi ha cap conveni des de 2001 entre l’Ajuntament de Benidorm i l’empresa Aqualandia ni per al manteniment i conservació de les papereres ni per a la publicitat que s’hi col·loca. A més, tampoc queda clar quin és el número de papereres existent a la ciutat. “És incomprensible que durant anys i anys els diferents governs locals no hagen regulat esta situació, a pesar que la pròpia empresa ho ha demanat en diverses ocasions per escrit al propi Ajuntament”, ha subratllat.
Per entendre millor la situació, el portaveu del grup municipal ha explicat la cronologia dels fets, que es remunta a 1996, quan l’Ajuntament autoritza a Vulture Corporation SL la instal·lació, conservació i explotació publicitària de 590 paperes fins a 2001, sense cap cost per a les arques públiques. En 1998, esta empresa cedix l’explotació a Aqualandia, amb el vistiplau de l’Ajuntament. “El problema ve quan en 2001, finalitzat el contracte, Aqualandia demana canviar el model de papereres i una pròrroga fins a 2009 i la Comissió Municipal de Govern accepta la substitució però no la pròrroga del contracte”, ha explicat.
Finalment, en 2010, la citada empresa, en un escrit adreçat a l’Ajuntament, reconeix haver fet les tasques de manteniment sense haver-se emparat en cap document i sol·licita que es redacte algun tipus de conveni amb ells. “¿Com és possible que estiguem en 2016 i s’haja permés que una empresa s’encarregue des de 2001de la conservació i explotació de la publicitat de les papereres sense pròrroga i sense conveni i que la pròpia empresa ho haja demanat en vàries ocasions i cap govern de Benidorm ho haja gestionat?”, ha criticat.
Per tot açò, Bigorra ha demanat que es regularitze la situació, cosa que passa per, en primer lloc, valorar el cost de manteniment fet per l’empresa i el que costaria així com valorar els beneficis publicitàries per a l’empresa; a continuació, vore si hi ha hagut qualsevol responsabilitat jurídica o econòmica i si s’ha produït qualsevol il·legalitat o al·legalitat, i per últim, traure tant la conservació com l’explotació publicitària de les papereres a licitació pública perquè qualsevol empresa puga participar del procés. “En definitiva, fer el que molts governs no han fet: gestionar correctament”, ha conclòs el portaveu.
