L’aplicació d’aquest acord significa “el desplaçament forçat dels camps de refugiats de milers de persones desprotegides de tots els seus drets. Les persones refugiades no compten amb assistència legal ni informació, vulnerant així el dret humà d’asil. A més l’acord va a propiciar que s’òbriguen noves rutes per a arribar a Europa, més perilloses donant poder a les màfies en el mercadeig de persones. Esta no és l’Europa que volem, una Unió Europea en la qual els dirigents dels Estats Membres van en contra de l’opinió del Parlament Europeu i de Nacions Unides.”
Ahir, Europa deshumanitzava migrants i els reduïa a mà d’obra barata. Avui, Europa tanca els ulls i les portes a l’arribada de refugiats. Els ven per uns milions d’euros i els condemna al sofriment i a la volta al terror de què fugen.
L’interès, els càlculs electoralistes, l’afecció al poder han pogut més que els drets humans, la solidaritat i la legalitat.
Perquè aquestes persones tenen dret d’asil, com reconeix la Convenció de Ginebra des de 1951.
No es tracta de caritat, ni de pietat, ni d’hospitalitat, es tracta de complir la llei. I Europa no ho ha fet.
Compromís per Beniarjó
