ACORD CIUTADÀ presentarà al plenari de març una MOCIÓ PER A LA PREVENCIÓ I INTERVENCIÓ EN EL “BULLYING” O ASSETJAMENT ESCOLAR

Lluís Batalla: ”LAjuntament de Vinaròs ha de ser un protagonista actiu en la prevenció d’aquests problemes, i correspon als poders públics, a la comunitat educativa i als pares i mares, intervenir enfront d’aquests fenòmens.”

ACORD CIUTADÀ presentarà al pròxim plenari per al seu debat i aprovació una MOCIÓ PER A LA PREVENCIÓ I INTERVENCIÓ EN EL “BULLYING” O ASSETJAMENT ESCOLAR. L’Ajuntament de Vinaròs ha de tindre un paper de prevenció que siga complementari dels protocols actuals o futurs que es puguen posar en marxa. ACORD CIUTADÀ considerem que l’Ajuntament de Vinaròs ha de ser un protagonista actiu en la prevenció d’aquests problemes, i correspon als poders públics, a la comunitat educativa i als pares i mares, intervenir enfront d’aquests fenòmens. No obstant això, hem de reconèixer que els Equips d’Orientació i de Suport es troben desbordats.

La prevenció d’aquesta xacra forma part de la lluita per la igualtat que han d’impulsar els poders públics, que no serà completa si no treballem al mateix temps contra altres desigualtats com ara el masclisme, la xenofòbia, l’homofòbia o el racisme.

ACORD CIUTADÀ proposarà al plenari municipal :
1. Que l’Ajuntament de Vinaròs ha de tindre una intervenció complementària en la prevenció d’aquest problema. És a dir:

-Organitzar durant el curs activitats de divulgació dirigides a docents, famílies i alumnes, per a facilitar la detecció de l’assetjament escolar o bullying i ciberassetjament en totes les seues formes i com afrontar-lo, tot formant en la resolució pacífica dels conflictes i en la tolerància i, també, privilegiant la mediació escolar com a forma de resoldre’ls.

-Llançar una campanya de sensibilització dirigida a la comunitat escolar i a la població en general, mitjançant l’edició de fullets i l’aprofitament dels portals institucionals que pose en relleu aquesta problemàtica concreta.

-Dissenyar un Pla Integral de Prevenció de l’Assetjament Escolar que es puga implementar als centres escolars del municipi que també incorpore mesures per a combatre el cyberbullying que apareix fora del centre escolar, com ara ser la Camaleon Box.

-Estudiar la possibilitat de posar en marxa un servei d’assessorament especialitzat -mitjançant una línia telefònica gratuïta o a través del servei de l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà (OIAC), dels Serveis Socials, de Gabinets Psicopedagògics o d’un nou Servei de Mediació- destinat a prestar atenció i orientació a les víctimes; fins i tot, que possibilite la realització de denúncies de situacions d’assetjament i violència escolar entre l’alumnat.

-Les persones representants municipals en els Consells Escolars del municipi presentaran informe anual davant aquesta Corporació amb totes les incidències detectades en relació amb l’assetjament escolar, així com les mesures adoptades i noves propostes d’intervenció.

Ens consta, pels casos de persones que s’apropen a la nostra seu, que als centres , a més de bullying escolar , es donen formes d’abús d’autoritat laboral facilitats per la LOMQUE, però avui, aquesta moció, defèn als més dèbils, als alumnes.

És prioritari, és vital.

Comparteix

Icona de pantalla completa