Diari La Veu del País Valencià
Alfonso Rus es desvincula del «call center» i apunta els tècnics

L’expresident de la Diputació i del PP de la província de València Alfonso Rus s’ha desvinculat del contracte del call center que va atorgar l’extinta empresa pública Imelsa a la mercantil Servimun S.L. i ha apuntat els tècnics: «No vaig parlar res del contracte. No era la meua missió». Rus s’ha pronunciat així en el judici que se segueix contra ell i altres sis persones més per la peça D del cas Imelsa.

Fiscalia Anticorrupció acusa Rus en aquesta ocasió dels delictes continuats de prevaricació administrativa, malversació de cabals públics i tràfic d’influències i li demana huit anys de presó; per part seua, al «ionqui dels diners» li atribueix els delictes de prevaricació i malversació també amb caràcter continuat i li demana quatre anys i mig de presó.

Els altres cinc acusats en aquesta peça -bé com a autors directes o com a cooperadors necessaris- estan acusats de delictes continuats de prevaricació, malversació, falsedat en document oficial, falsedat en document mercantil i blanqueig de capitals. Entre ells hi ha l’exsogre de Benavent, per al qual el fiscal reclama 13 anys de presó.

Durant la declaració, Rus, que només ha volgut respondre a les preguntes formulades pel seu advocat i pel tribunal, ha indicat que «en absolut» són certs els fets que se li atribueixen i ha explicat que Imelsa es va fer càrrec del call center per a agilitzar el treball de la Diputació i perquè en la corporació provincial no hi havia prou personal per a fer-se càrrec -es tractava de la recaptació d’impostos en municipis relacionats amb el fem-.

Sobre aquest tema, ha assenyalat que en aquell moment hi havia 180.000 rebuts d’un Consorci per cobrar i li van comentar el tema. «Vaig dir que si realment era necessari donar aquest servei als ajuntaments, havíem de fer els cobraments. Interessara o no econòmicament», ha dit.

Quan es disposaven a contractar personal per a fer-ho des d’Imelsa, Rus ha explicat que va eixir una normativa del Ministeri que impedia a ajuntaments i diputacions contractar a ningú. Així, va parlar amb el responsable d’àrea i posteriorment l’interventor i el diputat li van comunicar que tenien una solució. Ací va nàixer el call center.

La creació d’aquest servei, segons ha comentat, va ser secundat pel PSPV, Compromís i el PP, i Rus ha negat haver donat alguna indicació relacionada amb la licitació: «No, això ho fan els tècnics i ningú més», ha respost. Tampoc va parlar, segons ha manifestat, amb Salvador Deusa, cap de secció d’Avaluació i Planificació de la Diputació de València el desembre de 2012 que va subscriure el contracte del call center amb Servimun. Preguntat per si Deusa era del PP, ha respost: «Era primer comunista i després crec que del PSPV. Era funcionari i estava en la Diputació», ha afirmat.

Qüestionat per qui va designar Deusa per a subscriure el contracte, Rus ha dit que el gerent li va proposar el nom i després de parlar-ho amb el secretari aquest li va asseverar que era un funcionari «excel·lent, del millor que hi havia a la casa», ha assenyalat.

«Relació cordial»

Rus, interpel·lat per la seua relació amb l’acusat Mariano López, exsogre de Marcos Benavent, exgerente d’Imelsa, ha dit que era «cordial». Fiscalia acusa López, suposat amic personal de Deusa, d’emportar-se diners per mitjançar perquè s’adjudicara el call center a Servimun.

Ha indicat que López «mai» li va fer cap petició perquè el call center s’adjudicara a Servimun. «Tampoc vaig dir a Benavent que es reunira amb López per a tractar res del call center. Jo no tenia res a veure amb això. Que jo sàpia, ell tenia mala relació amb el seu sogre. Tot aquest embolic ve per això», ha asseverat.

Comparteix

Icona de pantalla completa