RedactaVeu / Xeraco.
Aquest dimarts va tindre lloc la publicació de les bases de la novena edició del concurs i festival musical Guaita Rock, un esdeveniment que se celebra a la localitat de Xeraco des del 2005 com a via per a fomentar l’ús del valencià i promocionar la cultura en aquesta llengua entre els joves.
Per tal de participar en aquest esdeveniment, coordinat per la Regidoria de Joventut i amb la participació de l’Associació cultural juvenil Comboia’t i la Unió Musical de Xeraco, els grups o solistes interessats han de comptar amb almenys dos components menors de 35 anys i han de poder desenvolupar un repertori de 30 minuts en valencià, dels quals com a mínim 20 han de comptar amb cançons originals. Per poder consultar les bases visiteu aquest enllaç i per a descarregar-vos les inscripcions aquest altre.
Com a novetat respecte a edicions anteriors, el concurs constarà de tres fases: la primera consisteix en votacions obertes per mitjà de les xarxes socials, i la segona en la valoració d’un jurat que determinarà els tres finalistes. Aquestos finalistes seran els seleccionats per a tocar el dia 13 de maig a Xeraco en el concert en què els acompanyaran Kontaminació Akústika en qualitat de guanyadors de la edició anterior i Atupa i DJ Biano com a convidats estrella.
En aquest concert, que servirà de tercera i última fase, s’elegirà el guanyador d’entre els tres finalistes en base a votacions presencials en urna obertes al públic, determinant els destinataris dels premis de 300, 350 i 450 euros previstos per al tercer, segon i primer classificat, respectivament. El guanyador també participarà en l’edició següent.
En paraules del regidor de Joventut Iván de los Ángeles, “el Guaita Rock és ja un emblema cultural del nostre municipi. Amb les novetats d’aquesta edició, esperem també potenciar la participació de la joventut i animar les persones a assistir, ja no només com a espectadores passives, sinó com a part activa en l’esdeveniment”.
